Aplicațiile mobile de nișă vor intra în declin, urmând să fie înlocuite de aplicații-ecosistem

Aplicațiile mobile de nișă vor intra în declin, urmând să fie înlocuite de aplicații-ecosistem
scris 21 feb 2017

Interesul în scădere al utilizatorilor față de aplicațiile mobile, cunoscut și ca era post-aplicații, nu duce doar la instalarea unui număr mai mic de aplicații, dar și la transformarea unora dintre acestea în aplicații-gigant.

Conform unei previziuni publicate de Gartner, în decursul anilor următori vom asista la o schimbare importantă în interacțiunea utilizator - aplicații. Nevoile utilizatorilor nu se reduc numeric, dar vor fi satisfăcute prin intermediul unui număr mai mic de aplicații, care vor avea din ce în ce mai multe funcții.

Urmărește-ne și pe Google News

Saturația utilizatorilor vis-a-vis de aplicații este un fenomen despre care se vorbește deja de doi ani. În ciuda faptului că atât Apple, cât și Google au anunțat venituri și download-uri de aplicații record pentru 2016, analiștii susțin că utilizatorii sunt din ce în ce mai puțin dispuși să instaleze și să folosească aplicații noi.

În schimb, în următorii ani, vor crește crește din ce în ce mai mult aplicațiile care nu servesc o singură nișă, ci oferă o gamă largă de servicii, fiind, din anumite puncte de vedere, adevărate ecosisteme ce rulează în cadrul sistemelor tradiționale de operare.

WhatsApp înlocuiește status-ul de tip text cu imagini și video CITEȘTE ȘI WhatsApp înlocuiește status-ul de tip text cu imagini și video

Previziunea celor de la Gartner este însoțită de un raport realizat pe baza tendințelor de utilizare din Statele Unite, Marea Britanie și China. Acesta arată cu degetul aplicațiile de chat, dând drept exemple Facebook Messenger și WeChat.

WeChat a fost la origine o simplă aplicație de comunicare ce s-a transformat în timp într-o adevărată platformă folosită, printre altele, pentru cumpărături (în locul aplicațiilor de shopping), pentru ghidare (în loc de Google Maps, de exemplu), pentru a comanda mâncare sau mașini (în locul unei aplicații de ride sharing) și așa mai departe.

Această abordare s-a bucurat de un succes enorm în China. Conform Gartner, 95% dintre utilizatorii de smartphone-uri din China folosesc WeChat. Cei de la Gartner susțin că această tendință este pe cale să se extindă în restul lumii, dând drept exemplu Facebook Messenger.

Android și iOS au acaparat 99,6% din piața smartphone-urilor CITEȘTE ȘI Android și iOS au acaparat 99,6% din piața smartphone-urilor

Întocmai lui WeChat, Facebook Messenger nu mai este o simplă aplicație prin care poți comunica cu prietenii. Facebook Messenger va putea realiza în viitor multe dintre funcțiile amintite anterior,  pe care WeChat le realizează în prezent în China.

Pe baza acestor tendințe, analiștii Garner sunt de părere că, pe măsură ce utilizatorii vor avea la dispoziție aplicații-gigant care să satisfacă din ce în ce mai multe nevoi, vor renunța la aplicațiile de nișă și vor utiliza, per total, un număr mai mic de aplicații.

Predicția celor de la Gartner merge mai departe și vorbește de aplicații care vor juca rolul unui întreg ecosistem. Acestea, cu ajutorul asistenților virtuali bazați pe algoritmi de inteligență artificială și al comenzilor vocale, își vor extinde utilitatea dincolo de ecranul dispozitivelor mobile și vor putea fi folosite pentru a controla dispozitive din sfera Internet of Things, în medii externe, precum mașini și case.

viewscnt
Afla mai multe despre
aplicatii
gartner
facebook