Inspectorii ANPC, conduși de Cristian Popescu-Piedone, au închis celebra Berărie H, din Capitală.
Localul a fost închis temporar, cu începere de mâine.

Inspectorii ANPC au argumentat că au găsit gândaci atât pe paviment, pe bar, cât și pe ustensile și în recipientele alimentare. VEZI MAI JOS MESAJUL INTEGRAL AL ANPC
De partea cealaltă, Vlad Dumitru, manager general și co-fondator al afacerii Berăria H, a spus, pentru Gândul, că inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) nu au descoperit mâncare expirată și nici gândaci în bucătăria restaurantului.
Acesta a recunoscut că inspectorii de la Protecția Consumatorilor au cerut ca toți cârnații neetichetați, „producție proprie” a localului, să fie aruncați.

„Nu au găsit gândaci în bucătărie. A fost vorba despre un singur gândac în sala mare de 4000 de metri. Și nu au găsit mâncare expirată.
E adevărat, ne-au pus în vedere să aruncăm imediat toți cârnații neetichetați și produși în regie proprie din carne tocată din comerț. Și nici faptul că domnul Piedone ar fi venit în persoană nu este adevărat”, este citat Vlad Dumitru.
”Ca urmare a unei sesizări transmise, referitoare la activitatea desfășurată la punctul de lucru situat în București, Sector 1, Șoseaua Pavel Dimitrievici Kiseleff 32, camera 2, etaj 2, al operatorului economic HH OPERATIONS S.R.L. - Berăria H, o echipă ANPC a efectuat un control în unitate, în urma căruia au fost constatate mai multe nereguli”, anunță ANPC.
NEREGULILE CONSTATATE DE ANPC
1. În zona barului a fost constatată prezența insectelor vii, precum gândaci atât pe paviment, pe bar cat și pe ustensile folosite și în recipientele alimentare.
2. Diverse sortimente de siropuri, utilizate în prepararea băuturilor, prezentau modificări organoleptice.

3. Pavimentul din zona barului prezenta acumulări cantitative de lichide în anumite zone, depuneri de resturi alimentare, grăsime și praf.
4. Au fost identificate produse finite fără elemente de identificare, care ar fi permis stabilirea încadrarea în data limită de consum (ex: creveți Panko, șnițel vită, zacuscă, dulceață de ceapă).
5. Dulceața de ceapă, depozitată în recipiente de sticlă cu capac filetant, etichetată “preparată în unitate”, avea informațiile “lot produs 15012025” și data de expirare 14.02.2025, depășind data limită de consum.
6. În congelator au fost identificate produse alimentare la temperatura de refrigerare (decongelate).
7. În zona de depozitare au fost identificate produse alimentare fără elemente de identificare (dulceață de ceapă, șnițel de vită, ciolan de porc, creveți Panko, carne de curcan, cârnați românești, stock de pui, chiftele pentru burgeri).

8. Zona de scurgere din spațiul de depozitare prezenta depuneri masive de grăsime și resturi alimentare.
9. Colectarea reziduurilor se realiza în recipiente fără protecție sanitară.
10. Produse finite erau depozitate necorespunzător, în imediata vecinătate a materiei prime.
11. În spațiul de depozitare igienizarea nu era corespunzătoare, fiind identificate pânze de păianjen și un strat consistent de praf în zonele mai puțin accesibile.
12. Au fost oprite definitiv de la comercializare 158 kg de produse alimentare, în valoare totală de 3.459 lei.

13. Agregatele frigorifice prezentau depuneri masive de gheață.
14. În zona de bucătărie se utilizau ustensile neprofesionale, cu mâner aplicat.
15. Paharele (igienizate) puse la dispoziția consumatorilor erau păstrate în imediata vecinătate a recipientelor de colectare reziduală.
Ca urmare a constatării acestor deficiențe, au fost oprite de la comercializare și retrase din circuitul consumului 158 kg de produse și preparate culinare, în valoare totală de 3459 lei.
”De asemenea, a fost aplicată o sancțiune în valoare de 30.000 lei și s-a dispus măsura de oprire temporară a prestării serviciilor pe intreaga unitate până la remedierea deficiențelor începând cu orele 00( 01.03.2025)”, anunță ANPC.
În cadrul controlului, au fost prelevate cuburi de gheață din unitate, care au fost transmise către un laborator acreditat pentru efectuarea analizelor microbiologice.
„În contextul actual, estimăm pentru 2025 o creștere de aproximativ 5%, însă încă nu este clar dacă vor exista modificări în ceea ce privește fiscalitatea pentru zona de restaurante și evenimente socio-culturale. Dacă informațiile care au apărut „pe surse” cu privire la creșterea TVA-ului la 19% se vor concretiza, va exista un impact major pentru noi”, spunea, pentru Profit.ro, Vlad Dumitru, Manager General Berăria H.

Ultimii doi ani au fost marcați de foarte multe schimbări legislative, adaugă el, precum creșterea TVA-ului la berea draft, modificări în ceea ce privește impozitul specific, creșteri succesive ale salariului minim, modul de tratare a cash-ului, taxa pe zahăr și creșterea TVA la anumite produse, impozitarea bacșișului, valori nutriționale și E-uri pe meniu, creșterea TVA-ului la bilete, SGR și eFactura.
„Și probabil vor apărea în continuare schimbări cu impact și în 2025. Deși nu neg că multe (nu toate) dintre aceste măsuri erau necesare, modificarea constantă a regulilor jocului și ambiguitatea nu sunt de bun augur, mai ales pentru o industrie în care activează preponderent firme mici, locale, care nu ar trebui să aloce resurse semnificative pentru fiscalitate și conformare. Țările care fac performanță în zona de turism/HoReCa au înțeles acest lucru și oferă un cadru simplificat și ușor de înțeles și aplicat”, precizează acesta.
Vlad Dumitru mai spune și că, pe segmentul de food, prețurile materiei prime au fost stabile în 2024. În schimb, la băuturi, prețurile continuă să crească.
„Dacă în anii trecuți am văzut creșteri semnificative, anul acesta, pe zona de mâncare, prețurile materiei prime au fost stabile.

La băuturi însă, vedem în continuare unele creșteri, în general în linie cu inflația, iar prețul de meniu este afectat, pe lângă costuri, și de creșterea TVA-ului de anul acesta, plus taxa pe zahăr”, afirmă el.
Despre piața de restaurante și evenimente, care a trecut printr-o perioadă extrem de dinamică în anii 2022-2023, imediat după pandemie, Vlad Dumitru observă o „temperare a acestei efervescențe” începând cu 2024.

„Se caută din ce în ce mai mult experiențe, nu doar mâncare, iar noi excelăm în acest sens. Reușim să ne segmentăm foarte bine clienții prin diversitatea de evenimente și activități ce au loc în locația noastră.
Oferim un spațiu potrivit atât pentru companii cu peste 2.000 de angajați pentru petrecerea anuală, cât și pentru familii cu copii, persoane care doresc să iasă cu colegii după job sau fani ai artiștilor și trupelor, indiferent de genul muzical preferat”, mai spune acesta.
Până la finalul anului 2024, Vlad Dumitru estima ca Berăria H să înregistreze un trafic de peste 700.000 de persoane, un nivel similar cu cel de anul trecut.
„În cele mai bune zile, se consumă peste 8.000 de beri la noi, dar sunt și multe zile când băuturile răcoritoare și apa câștigă în fața berii”, mai spune acesta.

„Berăria H a împlinit de curând 10 ani. Avem o echipă stabilă, formată în mare parte din români (avem sub 10% personal străin). Nu mai vedem fluctuațiile de acum 5-6 ani, care erau cauzate pe de o parte de exodul angajaților în țările din vest și pe de altă parte de începerea sezonului estival”, adaugă Managerul General al Berăriei H.
Recent, Berăria H a achiziționat restaurantul Shorley din capitală, atât clădirea, cât și dreptul de utilizare a mărcii.
Restaurantul Shorley din Regie este unul dintre primele deschise în București în anii ’90 și a devenit un reper pentru studențimea din '90 - 2000.
„Plănuim un proiect extins de regenerare urbană care, pe lângă Berăria H Iași, va include diverse funcțiuni comerciale din sfera divertismentului și a ieșirilor în oraș, creând un nucleu dinamic al vieții sociale pentru comunitate. Am planificat două faze de dezvoltare, cu o investiție totală estimată la peste 40 de milioane de euro”, spunea atunci Vlad Dumitru.
Berăria H a câștigat recent și licitația pentru activele fostei fabrici de Țigarete Iași, unde va deschide o nouă locație sub același brand.

„La Iași am câștigat o licitație pentru 30.000 mp de teren și deja lucrăm la un master-plan pentru un proiect integrat, care va include Berăria H Iași, o locație comparabilă ca dimensiune cu cea din Herăstrău.
Viziunea noastră este să creăm un district al vieții sociale din Iași. Pe lângă Berăria H, acesta va cuprinde diverse funcțiuni comerciale dedicate divertismentului și ieșirilor în oraș: o sală de conferințe și spații pentru evenimente corporate sau private, o zonă pentru copii, o mini-pădure urbană, o piațetă, activități recreaționale precum bowling, biliard și ping-pong și, desigur, locații HoReCa (Riviera, Shorley, dar și concepte noi).
Pentru noi, strategia de a asigura o creștere importantă în anii următori se bazează pe deschiderea de noi locații. Pe lângă proiectul de la Iași, în următorii doi ani, ne propunem doua deschidere noi în orașe mari precum Timișoara, Cluj, Galați-Brăila, Constanța”, explică acesta.

Berăria H a fost deschisă în toamna anului 2014 de Vlad Dumitru, Iulian Stanciu (șeful eMag) și Maria Ioana Iancu cu o investiție de 3 milioane euro.
Profit.ro a anunțat în 2019 că Iulian Stanciu, proprietar Flanco, Atelierele Pegas și NOD și acționar Dante Internațional, administratorul eMAG, cel mai mare retailer local online, a decis să iasă din acționariatul Berăria H.
Clădirea berăriei din București este deținută de Băneasa Investments, firmă controlată de Puiu Popoviciu, care are și centrul comercial Băneasa Shopping City.