Taxa specială pentru promovare turistică va fi diminuată în anul 2025 la 1% din tariful de cazare pentru fiecare zi de sejur a turistului, valoare care nu include TVA.
O hotărâre în acest sens a fost adoptată în ședința Consiliului General al Capitalei, cu 29 de voturi "pentru" și 20 de abțineri, scrie Agerpres.
Potrivit formei inițiale a proiectului, taxa de promovare turistică avea o valoare de 2% din tariful de cazare, însă cuantumul a fost diminuat în baza unui amendament formulat de primarul general al Capitalei, Nicușor Dan.
Banii ar urma să fie folosiți de Primăria Capitalei pentru: consolidarea și comunicarea integrată a brandului turistic al municipiului București; elaborarea unui program multianual de dezvoltare turistică a destinației, a unei strategii de marketing a destinației turistice și implementarea activităților de promovare la nivel național și internațional; susținerea și/sau crearea de evenimente, activități culturale/turistice care pot genera creșterea numărului de turiști și a calității timpului petrecut în București; crearea de circuite/produse/pachete turistice în scopul îmbunătățirii experiențelor turistice în București; organizarea și/sau participarea la târguri/expoziții, seminarii, conferințe de profil; dezvoltarea rețelei de centre/puncte de informare turistică; realizarea de campanii publicitare comune cu companii aeriene, agenți turoperatori, organizatori de evenimente și reprezentanți de destinații turistice.
Directorul executiv al Direcției Cultură, Învățământ, Turism din PMB, George Borună, a declarat că organizația de management al destinației (OMD) ar putea deveni funcțională în cursul anului viitor.
"În acest moment suntem în stadiul de dezbatere a acestui statut nou, pe principiile OMD-ului, care sunt în OG 58. S-a creat un draft și a fost transmis către participanții din mediul privat pentru propuneri și observații. (...) Ne așteptăm ca anul viitor să fie funcțională. (...) Ideea înființării OMD este să se ocupe de strategia de promovare, dezvoltare și marketing a destinației București. Odată înființată, va trebui să dezvolte strategia, care va avea și un plan de acțiune", a mai spus George Borună.
Taxa de promovare turistică în București a fost de 2% din tariful de cazare în anii 2023 și 2024, după ce în 2022 a fost de 0,5%.