Vânzările cu amănuntul au scăzut în UE, dar au crescut în România

Retail   
Vânzările cu amănuntul au scăzut în UE, dar au crescut în România

Vânzările cu amănuntul în Uniunea Europeană și zona euro au scăzut ușor în luna ianuarie comparativ cu luna decembrie, însă România se numără printre statele membre unde vânzările au crescut de la o luna la alta, arată datele publicate de Eurostat.

Conform oficiului european, vânzările cu amănuntul au scăzut cu 0,3% în zona euro și cu 0,2% în Uniunea Europeană, în luna ianuarie 2025 comparativ cu luna decembrie 2024. Cu toate acestea, țările membre cu cele mai importante creșteri ale vânzărilor cu amănuntul au fost: Slovenia (2,3%), Ungaria (2,2%) și Țările de Jos (1,6%). În România, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,1% în prima lună a anului, după un declin de 1,3% în ultima lună a anului trecut, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Raluca Țintoiu, subiectul celei mai dure amenzi aplicate pe fondul scandalului politic privind naționalizarea pensiilor private, revine la ING Bank Romania CITEȘTE ȘI Raluca Țintoiu, subiectul celei mai dure amenzi aplicate pe fondul scandalului politic privind naționalizarea pensiilor private, revine la ING Bank Romania

În ritm anual, ianuarie 2025 față de ianuarie 2024, vânzările cu amănuntul au crescut cu 1,5% în zona euro și cu 1,6% în Uniunea Europeană. Și în acest caz, vânzările cu amănuntul au crescut mai puternic în România decât în UE, grație unui avans de 1,7%. Țările membre cu cele mai importante creșteri ale vânzărilor cu amănuntul au fost Luxemburg (11,4%), Bulgaria (8,1%) și Portugalia (5,3%).

În cazul României, conform datelor publicate anterior de INS, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a scăzut în prima lună a anului în curs față de decembrie 2024, ca serie brută, cu 19,4%, iar ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate a crescut cu 0,1%.

Declinul volumului cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în luna ianuarie 2025, comparativ cu luna precedentă, a fost determinat de scăderile înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (-21,3%), vânzările de produse nealimentare (-20,5%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-12%).

Pe de altă parte, avansul cifrei de afaceri, ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, s-a datorat plusurilor înregistrate la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+0,5%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+0,2%). Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu 0,7%.

În ianuarie 2025, comparativ cu ianuarie 2024, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a înregistrat o creștere, pe ansamblu, cu 4,1%, datorită creșterii înregistrate la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+7,3%) și la vânzările de produse nealimentare (+7%). Vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au scăzut cu 0,9%.

Pe serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut, pe ansamblu, cu 3,2%, datorită majorărilor consemnate la vânzările de produse nealimentare (+5,8%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+1,2%). Vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au scăzut cu 0,2%.

viewscnt
Afla mai multe despre
vânzări
ue