Innobyte Solutions, companie românească specializată în servicii și soluții pentru eCommerce, a consemnat o creștere a cifrei de afaceri de 11,65% în 2024, la 14,03 milioane de lei. Indicatorul EBITDA a atins 1,75 milioane de lei.
Direcțiile de dezvoltare ale Innobyte pentru anul trecut au fost parteneriatele strategice, creșterea expertizei echipei de salariați, care a ajuns la 45 de persoane (+10% față de 2023), și consolidarea poziției pe piață.
Anul trecut, Innobyte a alocat peste 1,2 milioane de lei pentru investiții, concentrându-se pe dezvoltarea parteneriatelor strategice, creșterea expertizei echipei prin programe de specializare și obținerea de certificări tehnice și participarea și sponsorizarea de evenimente relevante din industrie și organizarea unor astfel de evenimente sub regim propriu.

Compania a continuat să investească în dezvoltarea și susținerea clienților existenți, dar și în extinderea portofoliului. În 2024, Innobyte a adăugat un nou sector – industria beauty – și pregătește intrarea într-o nouă verticală de business în acest an.
"Anul 2024 a fost marcat de presiunea tot mai mare asupra eficienței și costurilor operaționale, însă, în ciuda provocărilor, Innobyte a reușit să-și mențină trendul ascendent cu ajutorul echipei și a relațiilor consolidate cu partenerii.

Evoluția pozitivă a indicatorilor de business ne-a oferit încrederea de a continua politica de work-from-home pentru toți colegii noștri.
Privind spre viitor, ne propunem să extindem echipa cu specialiști care nu doar excelează din punct de vedere tehnic, ci dețin și soft skills esențiale – un aspect definitoriu pentru cultura noastră organizațională", a declarat Cătălin Șomfălean, CEO Innobyte.

Tendințele viitorului în eCommerce-ul local
În următorii ani, Innobyte anticipează o creștere continuă a pieței de eCommerce, cu accent pe îmbunătățirea experienței utilizatorilor cu ajutorul Inteligenței Artificiale, extinderea internațională și adoptarea la scară largă a tehnologiilor de plată rapide precum Apple Pay și Google Pay.

Compania își propune să contribuie activ la dezvoltarea unui ecosistem solid de specialiști în eCommerce, capabili să ducă această industrie la noi niveluri de performanță.
Compania este un business 100% românesc și a fost fondată de antreprenorul Cătălin Șomfălean, care conduce Innobyte alături de Cătălin Bordei, ambii în rol de Managing Partners.
Începând cu 2021, Innobyte a intrat în portofoliul de investiții Life is Hard, prima companie de tehnologie listată la Bursa de Valori București, piața AeRo (LIH).
În 2023, Innobyte Solutions a raportat o cifră de afaceri de 12,57 milioane de lei (+29% față de 2022) și un profit net de 2,073 milioane de lei (+41% față de 2022).