Casa de modă haute couture Hermès a raportat o creștere mai mare decât previziunile pentru vânzările din trimestrul al patrulea, semnalând o cerere puternică pentru produsele sale exclusiviste, în pofida dificultăților din sectorul luxului, transmite CNBC.
Producătorul celebrei genți Birkin a înregistrat o creștere anuală de 17,6% a veniturilor la curs valutar constant, ajungând la 3,96 miliarde de euro (4,15 miliarde de dolari), în ultimele trei luni ale anului 2023. Acest rezultat a depășit estimarea analiștilor LSEG, care prognozaseră 3,69 miliarde de euro.
![Anchetă împotriva Amazon în Italia. De la ce a pornit](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33215/21934258/1/amazon-sediu-2.jpg?width=151)
Pe întregul an 2023, vânzările Hermès au crescut cu 14,7% față de anul anterior, ajungând la 15,2 miliarde de euro, peste așteptările de 14,94 miliarde de euro, scrie News.ro.
Acțiunile companiei au crescut cu 4% în timpul zilei, dar au redus câștigurile, închizând cu un avans de 0,8%.
Hermès, excepția din industria luxului
Hermès a reușit să evite recesiunea din sectorul luxului în ultimii ani, menținând un aer de exclusivitate și atracție, în timp ce alte branduri s-au confruntat cu provocări legate de costuri ridicate și lipsa de inovație.
Președintele executiv Axel Dumas a subliniat fidelitatea clienților ca factor esențial în menținerea creșterii vânzărilor, în ciuda unui mediu macroeconomic volatil.
”În 2024, într-un context economic și geopolitic mai incert, performanța solidă a rezultatelor atestă forța modelului Hermès și agilitatea echipelor casei, cărora le mulțumesc călduros”, a declarat Dumas în comunicatul oficial.
![Listarea Shein pe bursa din Marea Britanie, probabil amânată din cauza lui Trump](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33213/21934135/1/shein.jpg?width=151)
Perspective pentru 2025
Casa de modă franceză a previzionat o creștere continuă a veniturilor în 2025, fără a oferi o cifră exactă. Dumas a declarat, totuși, că este ”prea devreme” pentru a vedea un punct de inflexiune în industria luxului, conform Reuters.
Creșterea vânzărilor a fost generalizată în toate regiunile, cu un avans de 9% în zona Asia-Pacific (excluzând Japonia), în ciuda unei încetiniri mai largi a pieței de lux din China.
Divizia de marochinărie și șelărie, care generează aproape jumătate din veniturile grupului, a fost segmentul cu cea mai rapidă creștere în trimestrul al patrulea, avansând cu 21,7%.