Tranzacție surpriză - Retailerul Elefant, cumpărat de unul dintre principalii actori de pe piața de carte din România

Retail   
Tranzacție surpriză - Retailerul Elefant, cumpărat de unul dintre principalii actori de pe piața de carte din România

Elefant Online, retailer online intrat recent în insolvență la propria cerere, va fi preluat de Grupul Litera, unul dintre principalii actori de pe piața de carte din România.

Este anunțat că această tranzacție pune capăt perioadei de insolvență a Elefant.ro și marchează relansarea și consolidarea prezenței sale pe piața de retail online din România.

Urmărește-ne și pe Google News

În toamnă, Tribunalul București a confirmat planul de reorganizare a Elefant Online, retailer online intrat în insolvență la propria cerere, aprobat anterior de creditori, act care vizează transferul operațiunilor debitoarei către un terț în vederea continuării afacerii, măsura având ca scop salvarea unui dintre cele mai importante business-uri din zona de e-commerce din România și acoperirea parțială a creanțelor înscrise în Tabelul definitiv al obligațiilor, care însumează 121,2 milioane de lei, conform datelor anunțate atunci de Profit.ro.

Grupul editorial Litera era pe lista creditorilor Elefant.ro, conform datelor Profit.ro - VEZI AICI

FOTO Aurora, retailerul ucrainean care vinde și la 1 leu, s-a extins puternic în România cu reduceri agresive CITEȘTE ȘI FOTO Aurora, retailerul ucrainean care vinde și la 1 leu, s-a extins puternic în România cu reduceri agresive

În 2023, evoMAG a intenționat să preia compania, dar s-a renunțat ulterior. Anularea tranzacției a fost prezentată ca fiind o decizie a acționarilor elefant.ro.

Acum, după această tranzacție, Elefant.ro va trece printr-un rebranding complet, cu un design modern și o interfață optimizată.

Platforma va utiliza tehnologii digitale avansate, care vor permite fiecărui utilizator să găsească rapid produsele dorite și să primească recomandări personalizate, adaptate preferințelor individuale.

Pentru categoria de carte, noul Elefant.ro își propune să ofere cel mai complet catalog disponibil în România, la prețuri foarte avantajoase, devenind principala destinație online pentru iubitorii de lectură. 

FOTO Brand german emblematic de televizoare intră în România CITEȘTE ȘI FOTO Brand german emblematic de televizoare intră în România

„România are una dintre cele mai scăzute rate de lectură din Europa, iar accesul facil la carte este esențial pentru dezvoltarea pieței de profil. Integrarea Elefant.ro ne permite să valorificăm sinergiile dintre companii și să creăm un ecosistem digital eficient, orientat spre client. Investim în tehnologie, optimizarea proceselor logistice și extinderea ofertei, pentru a răspunde cât mai bine cerințelor consumatorilor moderni‟, spun Dan și Marin Vidrașcu, reprezentanții Grupului Litera.

Tranzacție surpriză - Retailerul Elefant, cumpărat de unul dintre principalii actori de pe piața de carte din România

Mega Image va fi obligat să vândă magazine în România pentru a prelua Profi. Orașele în care vor fi vândute CITEȘTE ȘI Mega Image va fi obligat să vândă magazine în România pentru a prelua Profi. Orașele în care vor fi vândute

Profit.ro a anunțat în februarie 2024 că principalii creditori ai elefant.ro sunt Patria Bank - 19,9 milioane de lei și Evolution Prest Systems, administratorul evoMAG.ro - 10,7 milioane de lei. Mai multe detalii AICI.

"Pentru Evolution Prest Systems, creanța va fi achitată în proporție de 27,62% (respectiv 1.450.000 lei), ca urmare a valorificării tuturor bunurilor grevate de sarcini în favoarea acestuia. Pentru Patria Bank, creanța va fi achitată în proporție de 10,89% (respectiv 1.500.000 lei), ca urmare a valorificării tuturor bunurilor grevate de sarcini in favoarea acestuia", mai scrie în planul de reorganizare.

FOTO Avon deschide un nou magazin în franciză în România CITEȘTE ȘI FOTO Avon deschide un nou magazin în franciză în România

În 2023, afacerile Elefant Online au coborât la 94,4 milioane de lei, de la 183,6 milioane de lei în urmă cu un an.

Pierderea netă a companiei a scăzut de la 27,4 milioane de lei, în 2022, la 20,2 milioane de lei, la finele anului trecut.

"Cifra de afaceri netă a Elefant Online a avut o evoluție negativă în perioada analizată.  Scăderea  puterii  de  cumpărare  a  clienților  și,  implicit,  diminuarea consumului,  ca  urmare  a  creșterii  inflației,  a  prețurilor  carburanților  și  a  ratelor  dobânzilor,  dar  și  o  reîntoarcere  a consumatorilor  (dupa  încetarea  Pandemiei  Covid19)  către  retailul  clasic  (în  detrimentul  celui  online),  au  contribuit negativ la evoluția cifrei de afaceri a companiei, pe perioada analizată", scrie într-un document al companiei. 

Tranzacția prin care rețeaua Optiblu și Optiplaza este vândută unui gigant italo-francez - pe masa Concurenței CITEȘTE ȘI Tranzacția prin care rețeaua Optiblu și Optiplaza este vândută unui gigant italo-francez - pe masa Concurenței

Deși afacerea elefant.ro se axează, în principal, pe comerțul cu cărți, societatea debitoare are și alte linii de vânzări (ex. jucării,  parfumuri, articole  pentru copii, electronice etc.) care, pe  fondul  unei  concurențe acerbe din  partea  jucătorilor locali  și  internaționali  în  domeniul  comerțului  electronic,  au  înregistrat  contracții  semnificative. 

De  asemenea,  în încercarea de a proteja profitabilitatea, managementul a ajustat mixul de produse, reducând expunerea pe categoriile de produse  cu  marje  brute  reduse  și  cu  necesar  de  capital  circulat  semnificativ  (cum  ar  fi  jucăriile,  cosmeticele  etc.), orientându-se către categoriile de produse cu marje brute ridicate și capital de lucru redus (ex. cărți). 

ULTIMA ORĂ Unul dintre cei mai mari producători de mobilă ai României va intra în insolvență CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Unul dintre cei mai mari producători de mobilă ai României va intra în insolvență

În cursul anului 2023, societatea a efectuat o restructurare semnificativă a personalului, numărul de angajați scăzând la 80 în a doua parte a anului  2023, față de 175 în 2022.

Costurile  totale  cu  personalul  au scăzut cu aproximativ 57% în 2023 față de 2022, de la 15 milioane lei la 9 milioane lei.

Costurile  cu  marketingul  digital  au  înregistrat  o  pondere  de  peste  9%  din  cifra  de  afaceri  în  anul  2022 și au coborât sub 6% în 2023.

VIDEO Protest pe șantierul IKEA din Iași CITEȘTE ȘI VIDEO Protest pe șantierul IKEA din Iași

Măsurile  de  eficientizare  a  costurilor  implementate  de  management  nu  au  fost  suficiente,  în  contextul scăderii accelerate  a  vânzărilor,  fapt  care  a  afectat  negativ  societatea,  aceasta  înregistrand  marje  EBITDA  negative  pe  toata perioada", se precizează în document.

Acționarii elefant.ro sunt Millennium Gold Resources Limited (Cipru) - 58,8355%, Olif BV (Olanda) - 28,5063%, Catalyst Romania – 9,6206% și Elefant Online – 3,0376%, potrivit termene.ro.

După numărul de comenzi, elefant.ro este al doilea jucător din piață.

În prezent, cel mai mare retailer online de pe plan local este eMag (Dante International), al cărui acționar majoritar este grupul sud-african Naspers.

Decizie definitivă: Roche România pierde în dosarul unor amenzi de aproape 60 milioane lei pentru posibil abuz de poziție dominantă CITEȘTE ȘI Decizie definitivă: Roche România pierde în dosarul unor amenzi de aproape 60 milioane lei pentru posibil abuz de poziție dominantă

evoMag este cel mai mare vendor din marketplace-ul Elefant.

Retailerul online Elefant a fost lansat ca o librărie online în 2010. În perioada 2014 - 2016, compania a cunoscut o extindere puternică prin dezvoltarea rapidă a ofertei sale de produse și prin diversificarea modalităților de livrare, prin înființarea mai multor puncte de livrare în mai multe orașe din țară. Un alt pas important în dezvoltarea afacerilor a fost extinderea prezenței în Republica Moldova.

viewscnt
Afla mai multe despre
instanță
elefant.ro
datorii
creditori
insolventa
reorganizare
transfer