Comercianții cu amănuntul se pregătesc pentru un sezon mixt de sărbători în acest an, înainte de Vinerea Neagră și Crăciun, marcat de vigilența consumatorilor care își țin cheltuielile sub control și compară vigilent prețurile pe telefoanele lor mobile pentru a căuta cele mai bune oferte la îmbrăcăminte, electronice și jucării, transmite Reuters.
Pe acest fundal, Walmart și-a crescut ținte anuale de vânzări și profit în această săptămână și a spus că majoritatea clienților săi își mențin planurile de vacanță, în mijlocul unui an electoral, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Walmart a reușit să câștige cotă de piață, deoarece prețurile sale ultra-scăzute la alimente și o gamă largă de bunuri discreționare atrag gospodăriile cu venituri mai mari în supermagazinele sale.
Pe de altă parte, previziunile rivalului Target pentru trimestrul care include sărbătorile au fost semnificativ reduse, directorii spunând că cererea rămâne slabă pentru articole cu marjă mai mare, cum ar fi bunuri pentru casă și electronice. Acțiunile Target au scăzut miercuri cu peste 21%, în urma informațiilor.
În ciuda unei reduceri a dobânzii de referință de către Rezerva Federală a SUA, prima în patru ani, cheltuielile consumatorilor pentru articole neesențiale au rămas modeste, iar analiștii din industrie se așteaptă la un sezon de cumpărături de sărbători dominat de discounturi.
Pe ansamblu, cumpărăturile de sărbători vor crește în cel mai lent ritm din ultimii șase ani, potrivit rapoartelor separate ale Federației Naționale de Retail și Deloitte.
Anul acesta, sunt doar 26 de zile între Vinerea Neagră – care a marcat în mod tradițional începutul perioadei de cumpărături de sărbători și Crăciun, comparativ cu 31 de zile anul trecut.
CITEȘTE ȘI Guvernul alocă la pensii 1,6 miliarde lei din fondul de rezervă, pentru a acoperi integral plățile în decembrieÎn pofida unui număr mai mic de zile pentru cumpărături, un record de 183,4 milioane de oameni intenționează să facă cumpărături în magazine și online de Ziua Recunoștinței până în Cyber Monday din acest an, în creștere față de 182 de milioane de cumpărători anul trecut, potrivit NRF.
”Al patrulea trimestru va fi distractiv de urmărit. Și calendarul nu este preferatul nostru, cu mai puține zile între Ziua Recunoștinței și Crăciun. Și bănuiesc că atunci când vor fi spuse și făcute toate acestea, va fi similar cu tipul de impuls pe care l-am văzut în primele trei trimestre”, a declarat CEO-ul Walmart, Doug McMillon, la un apel post-venituri de marți.
Calendarul mai scurt i-a determinat pe comercianții să încerce să creeze o anumită cerere la începutul anului, oferind reduceri mai mari încă din iulie, în jurul sezonului de cumpărături pentru revenirea la școală a elevilor.
Consumatorii Gen-Z, care fac cumpărături mai confortabile pe telefoane, conduc o schimbare către cheltuielile mobile și probabil că vor influența familiile să facă același lucru în timpul sărbătorilor, a declarat Minkyung Kim, profesor asistent de marketing la Tepper School of Business de la Universitatea Carnegie Mellon.
Se preconizează că compărăturile prin telefoane mobile vor reprezenta 53% din cheltuielile online din noiembrie până în decembrie, atingând un total de aproximativ 128,1 miliarde de dolari, conform unei previziuni de la Adobe Analytics, care măsoară tranzacțiile online ale consumatorilor de la 5.000 de magazine.
Creșterea cheltuielilor online este așteptată să crească la 8,4%, de la 4,9% anul trecut, conform previziunilor Adobe, iar creșterea cheltuielilor mobile va crește cu 12%.
Influencerii care promovează mărcile pe rețelele sociale au jucat un rol esențial în modelarea sentimentului consumatorilor și a modelelor de cumpărături.