Prețuri duble la produsele textile, din cauza introducerii pașaportului digital

Prețuri duble la produsele textile, din cauza introducerii pașaportului digital
scris astăzi, 16:27

Introducerea pașaportului digital la produsele provenite din industria textilelor se amână pentru 2026, începând de când acestea nu vor mai putea să fie vândute în niciun magazin din Europa fără cod QR, arată termene.ro.

Respectarea noilor directive UE legat de codul QR care oferă informații privind trasabilitatea produsului, dar și obligativitatea ca în procesul de producție 40% din materia primă să reprezinte materii recuperabile va crește semnificativ costurile de producție, fiind așteptată o dublare a prețurilor de vânzare în cazul articolelor respective.

Urmărește-ne și pe Google News
România - blocată la export de mici și salam spre SUA și Marea Britanie. În vară s-au încins grătarele pe Broadway - FOTO CITEȘTE ȘI România - blocată la export de mici și salam spre SUA și Marea Britanie. În vară s-au încins grătarele pe Broadway - FOTO
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Directiva UE ar fi trebuit să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2025, însă ea a fost amânată la presiunea retailerilor, în primul rând, dar și a producătorilor din industria textilelor, confecțiilor și pielăriei, care trebuie să scape de stocurile existente, în prezent.
Presiune din partea retailerilor

„Pașaportul digital al produsului” are rolul de a-i ajuta pe consumatori, dar și pe producători să facă alegeri mai sustenabile. De asemenea, autoritățile vor putea să verifice mult mai ușor dacă sunt respectate cerințele legale.

Cum la momentul actual, stocurile de produse textile existente în piață sunt destul de mari, UE a decis să amâne pentru 2026 intrarea în vigoare a noilor reglementări.

Consiliul Concurenței a câștigat definitiv procesele cu Auchan, Cora Romania și furnizorii acestora CITEȘTE ȘI Consiliul Concurenței a câștigat definitiv procesele cu Auchan, Cora Romania și furnizorii acestora

„S-a amânat pentru 2026, când va deveni obligatoriu ca în fiecare magazin din Europa să nu fie un produs fără aceste etichete. A fost o presiune mare din partea retailerilor să se amâne, pentru că nu sunt pregătiți”, a declarat pentru Termene.ro Mihai Păsculescu, președintele Federației Patronale a Textilelor, Confecțiilor și Pielăriei (Fepaius).

La rândul lor, și producătorii au nevoie de timp să-și pună la punct aprovizionarea cu materii prime sustenabile în proporție de 40%, în condițiile în care în Europa mai există foarte puține filaturi și țesătorii în Italia și Portugalia. S-au pregătit, în schimb, pentru acest moment, statele din afara UE cu tradiție în domeniu.

”În afara Comunității sunt foarte pregătiți turcii, indienii, pakistanezii sau chinezii. Toți au țesături sustenabile, toți s-au pregătit”, recunoaște Păsculescu.

Prețuri duble la produsele textile

Reprezentantul Fepaius mai spune că respectarea noilor reglementări impuse de UE va majora semnificativ costurile de producție. Cu alte cuvinte, trasabilitatea costă și încă mult.

FOTO McDonald’s continuă extinderea în România CITEȘTE ȘI FOTO McDonald’s continuă extinderea în România

”Din 2026 fiecare produs va avea o etichetă QR, care va menționa trasabilitatea, cine a cultivat bumbacul, cine l-a filat, cine l-a țesut și l-a confecționat. Vor fi informații despre emisiile de carbon, cât consum de apă și de energie este necesar, câți ani trebuie să porți produsul, dar cel mai mare impact va avea faptul că produsele vor trebui să aibă 40% materiale recuperabile, țesături sustenabile”, afirmă Păsculescu.

Reprezentantul Fepaius susține că vom asista la o dublare a prețurilor, ceea ce va duce la reducerea consumului. De altfel, acesta este și obiectivul urmărit.

„Ca să poți să îndeplinești toate condițiile de trasabilitate, aproape că se dublează prețurile, politica este de a reduce consumul. Acum, industria noastră suferă de comenzi, toată lumea vrea să scape de produsele care nu au codul QR, pentru că nu vor mai fi vandabile în magazinele din Comunitatea Europeană”, adaugă Păsculescu.

Nestle va reduce costurile cu 2,8 miliarde de dolari și va dezvolta marketingul CITEȘTE ȘI Nestle va reduce costurile cu 2,8 miliarde de dolari și va dezvolta marketingul

Noile reglementări au ca obiectiv să stimuleze circularitatea, pașaportul digital urmând să ofere informații legat de durabilitatea produselor, capacitatea de reutilizare, de modernizare și de reparare, prezența substanțelor chimice care inhibă reutilizarea și reciclarea materialelor, energia și utilizarea eficientă a resurselor, conținutul de materiale reciclate, amprenta de carbon și amprenta de mediu.

viewscnt
Afla mai multe despre
textile
pasaport digital