Direcția Generală Control și Supraveghere Piață din cadrul A.N.P.C., a publicat un proiect de ordin privind informarea consumatorilor cu privire la adaosul comercial aplicat produselor comercializate raportat la prețul de bază al producătorului.
Potrivit proiectului, firmele vor fi obligate să informeze consumatorii, prin inscripționarea pe produs sau în imediata vecinătate unde acesta este expus a adaosului comercial aplicat produsului în raport cu prețul de bază al producătorului, în același câmp vizual în care este afișat prețul și utilizând aceleași caractere de font, culoare și mărime, scrie Hotnews.ro.

„În cazul comerțului on-line afișarea adaosului se va face „în același câmp vizual în care este expus prețul produsului, utilizând aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici ca cele utilizate la evidențierea prețului produsului”, arată documentul citat.
Considerăm că prin proiectul de act normativ se asigură o mai bună informare a consumatorilor din România cu privire la drepturile pe care le au la momentul achiziționării produselor, informații menite să ajute consumatorii să facă alegeri raționale, în cunoștință de cauză.
„Prin informațiile care îi sunt puse la dispoziție, consumatorul are posibilitatea să-și optimizeze alegerea în funcție de propriile criterii economice, eliminând produsele care nu corespund acestora”, se mai arată în nota de fundamentare a ordinului.
Autorii proiectului mai spun că ceea ce lipsește în prezent este transparența modului în care sunt stabilite prețurile produselor, pornind de la prețul de bază al producătorului. „Pornind de la consecințele pe care o astfel de lacuna legislativă le generează, se evidențiază necesitatea adoptării unui mecanism eficient de informare a consumatorilor cu privire la modalitatea de formare a prețului final al unui produs comercializat”, mai precizează documentul.
Proiectul este pus în dezbatere publică, unde va rămâne până în 28 martie 2025 pentru eventuale sugestii și propuneri.