Performanțele bune ale Delhaize, Albert Heijn și Bol.com – care a obținut cele mai bune vânzări trimestriale din istorie – au colorat cifrele grupului olandezo-belgian Ahold Delhaize, care deține și brandul Mega Image.
Marja din SUA a fost sub presiune. Iar directorul grupului vede cu ochi buni recenta preluare a rețelei urbane Profi din România.
Nu există surprize în cifrele Ahold Delhaize. În trimestrul al patrulea, vânzările nete au crescut cu 0,6%, la 23,3 miliarde de euro. Fără vânzarea FreshDirect, închiderea magazinelor Stop & Shop și renunțarea la tutun în Olanda, creșterea vânzărilor ar fi fost cu 2,1% mai mare, a declarat retailerul citat de RetailDetail.
![VIDEO Belgienii de la United Petfood pregătesc o nouă fabrică în România](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33241/21929579/1/untitled.jpg?width=151)
Rezultate bune și pe online, unde vânzările au crescut cu 5,8%, afaceri afaceri.news.ro.
Marja operațională subiacentă a scăzut cu 0,2 puncte procentuale la 4,1%, parțial din cauza investițiilor în prețuri din SUA.
În Europa, grupul a înregistrat performanțe mai bune. Rețeaua Albert Heijn afiliată grupului și-a crescut din nou cota de piață, iar Delhaize a încheiat anul în forță, cu o cotă de piață mai mare decât înainte de anunțarea planului său de viitor.
Sectorul online reprezentat de Bol.com a înregistrat cele mai bune vânzări trimestriale din istorie, cu o creștere de 11%, iar în Europa Centrală și de Sud-Est, lanțurile grupului colaborează din ce în ce mai strâns. Datorită performanței solide din Belgia și concentrării pe controlul costurilor, Europa a obținut o marjă operațională „sănătoasă” de 4,4% în trimestrul al patrulea.
Pentru întregul an financiar, Ahold Delhaize a realizat vânzări de 89,4 miliarde de euro, un profit operațional subiacent de 3,6 miliarde și o marjă de 4%. Și în acest an, retailerul se așteaptă să obțină o marjă de aproximativ 4%.
![Donald Trump semnează un nou decret: „Revenim la paiele din plastic!”](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33215/21930106/1/pexels-tara-winstead-7123096.jpg?width=151)
Anul a început bine, spune directorul executiv Frans Muller. Acesta se declară optimist și crede că achiziția rețelei Profi din România va genera vânzări suplimentare de aproximativ 3 miliarde, în timp ce închiderea magazinelor Stop & Shop neperformante din SUA a fost finalizată.
Totuși, încetarea vânzărilor de tutun la Delhaize și Albert Heijn în Belgia de la 1 aprilie va avea un impact de aproximativ 1 punct procentual asupra vânzărilor comparabile în Europa.