Vânzările Shein și Temu scad, după anunțul președintelui Trump de anulare a scutirilor de taxe pentru pachetele mic

Bloomberg   
Vânzările Shein și Temu scad, după anunțul președintelui Trump de anulare a scutirilor de taxe pentru pachetele mic

Vânzările Temu și Shein în SUA au scăzut semnificativ în săptămâna care a urmat anunțului președintelui Donald Trump privind anularea scutirilor de taxe pentru pachetele mici, de care au beneficiat retailerii online chinezi, transmite Bloomberg.

Vânzările Shein în SUA au scăzut cu până la 41% în perioada 5-9 februarie, în timp ce PDD Holdings Inc, care deține Temu, a raportat un declin de 32%, conform datelor Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
În premieră, Transnistria a cumpărat gaz de la bursa română prin Moldovagaz CITEȘTE ȘI În premieră, Transnistria a cumpărat gaz de la bursa română prin Moldovagaz

Deși reculul de până acum este în linie cu scăderea vânzărilor de după Crăciun pe aceste platforme, a inversat tendința de la finalul lunii ianuarie, și a durat cel puțin până în 9 februarie, cea mai recentă dată disponibilă, scrie Agerpres.

Alți factori care afectează vânzările sunt caracterul sezonier, concurența de pe piață și schimbările macroeconomice.

Cei doi retaileri chinezi și-au accelerat eforturile pentru a compensa modificarea anunțată de Trump. Shein a anunțat că unii din principalii săi furnizori din China vor înființa noi capacități de producție în Vietnam, în timp ce Temu a preluat controlul lanțului său de aprovizionare din China, conform datelor Bloomberg.

Operatorul poștal american a anunțat inițial că nu va mai accepta pachete externe din China și Hong Kong, dar apoi și-a modificat poziția.

Conform unui raport al băncii nipone de investiții Nomura Holdings Inc, anularea scutirilor de taxe pentru pachetele din China cu o valoare mai mică de 800 de dolari, pe care a anunțat-o președintele american Donald Trump, ar putea reduce anul acesta cu 0,2 puncte rata de creștere a PIB din statul asiatic.

Nomura estimează la circa 46 miliarde de dolari valoarea pachetelor trimise de către firme chineze precum Temu sau Shein în SUA, profitând de mecanismul cunoscut drept 'de minimis', ceea ce reprezintă 11% din importurile totale din China recunoscute de Statele Unite.

VIDEO&FOTO Iohannis a plecat de la Cotroceni, după demisie. Bolojan a venit să își ia mandatul de președinte interimar. Ce beneficii va avea Iohannis CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Iohannis a plecat de la Cotroceni, după demisie. Bolojan a venit să își ia mandatul de președinte interimar. Ce beneficii va avea Iohannis

În afară de impactul asupra PIB, taxele de 10% sau alte costuri adiționale aplicate acestui tip pe pachete se vor traduce printr-o diminuare de 1,3 puncte procentuale a creșterii totale a exporturilor din cea de-a doua economie a lumii.

Măsura anunțată de Trump ar putea reduce cu 60% exporturile din China în SUA a produselor expediate în prezent pe baza mecanismului 'de minimis'.

În 2024, exporturile chineze de pachete 'de minimis' trimise direct consumatorilor din toată lumea s-au ridicat la 240 miliarde dolari, ceea ce reprezintă 7% din vânzările totale în străinătate și 1,3 % din PIB.

Numărul de astfel de pachete importate în SUA a crescut de zece ori în perioada 2015-2024, de la 139 milioane la 1.365 milioane unități. Deși scutirea era în vigoare de aproape un secol, aceasta a fost obiectul unei analize în ultimii ani, ca urmare a exploziei comerțului electronic chinez, al unor companii precum Shein, Temu sau AliExpress, parte din gigantul Alibaba.

În 2024, China a anunțat exporturi de 23 miliarde de dolari în SUA prin intermediul pachetelor de mici dimensiuni, conform datelor citate de Bloomberg, care consideră că această cifră este probabil subestimată, deoarece există informații conform cărora firmele chineze trimiteau produsele en gros în Mexic, unde le împărțeau în pachete mici cu destinația țara vecină.

Comerțul cu astfel de pachete, semnalează raportul, este, de asemenea, unul dintre motivele pentru care în ultimii ani cifrele Chinei menționează mai multe exporturi în SUA decât cifrele americane privind importurile din China, un decalaj care anul trecut a fost de circa 86 miliarde de dolari.

Retailerii chinezi au derulat campanii masive de marketing digital în SUA, oferind un amplu inventar de haine ieftine, articole pentru locuință și produse electronice, ceea ce i-a poziționat în concurență directă cu Amazon, eBay sau Etsy.

În aceste condiții, Temu a oferit sprijin comercianților chinezi prin deschiderea de magazine în SUA, care le permit să trimită produse din țara lor, evitând astfel taxele de import, în timp ce Shein a deschis depozite de distribuție și lanțuri de aprovizionare pe teritoriul american.

Exporturile 'de minimis' au fost, de asemenea, în centrul atenției, pentru că au fost obiectul unor controale mai laxe, motiv pentru care se crede că ar fi fost utilizate pentru exporturi de fentanil sau de substanțe chimice pentru fabricarea acestuia.

viewscnt
Afla mai multe despre
shein
temu