Piața de eCommerce din România a continuat să crească în 2024, cu un avans de peste 8% al valorii comenzilor față de anul precedent.
Numărul comenzilor a crescut cu 3%, iar coșul mediu a fost mai mare cu 5,15%, indicând o tendință de creștere a valorii per achiziție.

Piața eCommerce locală evoluează stabil, dar concurența internațională, mai ales din partea platformelor din China, pune presiune pe comercianți. Diferențierea nu mai ține doar de preț, ci de experiența oferită clienților. Astfel, personalizarea ofertelor, integrarea soluțiilor AI pentru recomandări mai relevante și automatizarea proceselor de gestionare a comenzilor sunt elemente-cheie pentru succesul pe termen lung", declară Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
Concluziile analizei:
Ianuarie - martie: Creștere moderată, +5% valoare comenzi și +4% tranzacții, susținută de performanța solidă din februarie (+9,5%).
Aprilie - iunie: Cel mai performant trimestru, cu +12% valoare comenzi, vârf în aprilie (+28% față de aprilie 2023).
Iulie - septembrie: Creștere stabilă de +11%, influențată de avansul comenzilor din septembrie (+8,5%).
Octombrie - decembrie: Creștere mai lentă, sub 5% la venituri și stagnare (+0,1%) la tranzacții, pe fondul alegerilor și incertitudinii economice.
Pe scurt, performanța pe verticale a fost neuniformă, astfel:

Auto & Moto a fost cel mai dinamic sector, cu o creștere de 50% a valorii comenzilor și 90% a numărului de tranzacții.
Beauty și Groceries au continuat să crească, cu 12,87% și 25% în vânzări, în timp ce Fashion (-6,7%) și Home & Deco (-9,39%) au scăzut.
Electronics a avut o evoluție mixtă, cu o creștere de 2,58% a valorii comenzilor, dar o scădere de 4,66% a numărului de tranzacții, indicând mai puține achiziții, dar de valoare mai mare.
B2B a rămas stabil, cu o creștere de 5,91%, datorită adoptării treptate a soluțiilor digitale.