Retailerul francez Carrefour a anunțat o schimbare importantă, care va fi vizibilă în următoarele săptămâni.
Lanțul de supermarketuri a decis să renunțe la pliantele promoționale/cataloagele de produse tipărite, începând cu magazinele sale din Franța și Spania, pentru a reduce risipa de hârtie.

Această schimbare va intra în vigoare începând cu 31 martie, dată de la care Carrefour nu va mai distribui și produce cataloage în format fizic.
Totuși, acestea vor rămâne disponibile în varianta digitală, prin intermediul site-ului Carrefour, aplicației mobile, e-mail-ului și WhatsApp.

Explicația deciziei
„Din 2022 ne-am digitalizat toate cataloagele pe site-ul nostru, care pot fi primite acum inclusiv în aplicația Carrefour și, bineînțeles, prin e-mail și canalul nostru WhatsApp, motiv pentru care, din 31 martie 2025, nu vom mai emite broșuri pe hârtie.
Aceasta este o decizie care are ca scop economisirea hârtiei. Sunt diferite acțiuni prin care urmează să economisim mai mult de 15.000 de tone de hârtie pe an. Acest lucru va duce la economii semnificative”, este mesajul companiei.
Președintele și directorul executiv al Carrefour, Alexandre Bompard, a explicat la rândul său că banii economisiți vor fi reinvestiți pentru a oferi prețuri mai bune clienților.

Decizia a generat deja reacții de regret din partea asociațiilor implicate în publicitatea imprimată
„Regretăm decizia grăbită a lui Carrefour de a pune capăt definitiv prospectelor fără o justificare dovedită. Este necesar să se mențină un mix digital de publicitate / hârtie prin optimizarea distribuției acestora din urmă.
Referindu-se la motivele deșeurilor și sub pretextul ecologiei, această decizie erodează și mai mult dinamica pozitivă pe care industria hârtiei a reușit să o introducă în ceea ce privește reciclarea și gestionarea durabilă a resurselor și pune în pericol întregul canal francez în favoarea comunicării integrale digitale sub steagul american sau chinez", este mesajul industriei.
Între 2005 și 2022, industria franceză a înjumătățit emisiile sale de gaze cu efect de seră.
Rata de reciclare a hârtiei grafice în Franța a fost de 76,2% în 2023.