Pepsico a semnat un acord pentru cumpărarea mărcii de băuturi prebiotice Poppi.
Tranzacția este de 1,95 miliarde de dolari (aproximativ 1,8 miliarde de euro). Include 300 de milioane de dolari în active fiscale monetizabile, ceea ce reduce prețul net de achiziție la 1,65 miliarde de dolari.

De asemenea, acordul prevede plăți suplimentare condiționate de atingerea anumitor obiective, conform El Pais.
Poppi este o marcă de băuturi funcționale în creștere rapidă, lansată în 2015 sub numele de Mother Beverage, vândută inițial în piețele de produse agricole, arată G4Food.
Allison Ellsworth a creat prima băutură în propria bucătărie, amestecând prebiotice, suc de fructe, oțet de mere și apă carbogazoasă pentru a obține o băutură răcoritoare, săracă în calorii și cu cel mult cinci grame de zahăr pe porție.

Împreună cu soțul ei, Stephen Ellsworth, a fondat compania în Austin, Texas.
Marca a cunoscut o ascensiune rapidă în 2018, după ce a apărut în emisiunea americană Shark Tank, o emisiune pentru antreprenori, unde a primit finanțare pentru dezvoltare. Investitorul Rohan Oza a achiziționat o participație, a rebranduit produsul și a adoptat un design viu colorat, sub care Poppi a ajuns să fie disponibil în 14 arome.
Poppi este cel mai recent pas în strategia de creștere a lui Laguarta, care urmărește să crească ponderea produselor dietetice în portofoliul Pepsico. Acesta include branduri precum Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker și SodaStream.
În octombrie 2024, Pepsico a ajuns la un acord pentru a cumpăra compania texană Siete Foods pentru 1,2 miliarde de dolari. Fondată în 2014, Siete Foods produce tortilla, sosuri, condimente, biscuiți și gustări distribuite în magazine din SUA.

Pepsico a mai făcut pași importanți în diversificare în trecut, precum în mai 2018, când a achiziționat Bare Foods, producător american de gustări din fructe și legume coapte sau în 2019, când a cumpărat BFY Foods, companie cunoscută pentru gustările sănătoase, precum PopCorners, realizate din porumb expandat, mazăre, orez și varză de Bruxelles.
PepsiCo a raportat venituri sub așteptări pentru ultimul trimestru al anului 2024 și a prognozat un profit anual sub estimările analiștilor, în contextul unei cereri în scădere pentru băuturile răcoritoare și gustările sale în Statele Unite, cea mai mare piață a companiei.
Americanii continuă să își reducă cheltuielile pentru băuturi carbogazoase și gustări sărate, alocând mai mulți bani pentru achizițiile esențiale. Acest comportament de consum a determinat PepsiCo să lanseze promoții pentru a stimula vânzările, după mai multe trimestre de încetinire a creșterii cauzate de majorările de preț.

Compania încearcă să atragă consumatorii prin oferirea de pachete multiple și ambalaje mai mici, pentru a concura cu alternative mai accesibile disponibile în magazine.
PepsiCo a anunțat, de asemenea, investiții semnificative pentru modernizarea produselor existente și lansarea unor noi sortimente inspirate din bucătării internaționale, sub mărcile Sabritas, Marias și Natu Chip, cu scopul de a stimula cererea.
Scădere a volumului vânzărilor în America de Nord
Compania a declarat că performanțele sale din America de Nord ar trebui să se îmbunătățească treptat pe parcursul anului 2025, pe măsură ce strategiile sale comerciale își fac efectul.
Diviziile North America Beverages și Frito-Lay North America, cele mai importante segmente ale PepsiCo, au înregistrat o scădere de 3% a volumului vânzărilor în trimestrul al patrulea.
La nivel general, volumul organic al vânzărilor PepsiCo a scăzut cu 1% în trimestrul încheiat pe 28 decembrie, în timp ce prețurile medii au crescut cu 3%.
”Activitatea Frito-Lay încă încearcă să își găsească stabilitatea, întrucât prețurile ridicate afectează tendințele de consum în segmentul snack-urilor. Pe partea de băuturi, PepsiCo continuă să piardă cotă de piață și considerăm că a ajuns la un prag de rezistență în ceea ce privește creșterea prețurilor,” a declarat analistul RBC Capital Markets, Nik Modi.

Previziuni financiare
Pentru anul fiscal 2025, PepsiCo estimează o creștere moderată a profitului pe acțiune, în timp ce analiștii prognozau o creștere de 4,73%, până la 8,53 dolari pe acțiune, conform datelor compilate de LSEG.
Veniturile nete trimestriale ale PepsiCo au scăzut cu 0,2%, ajungând la 27,78 miliarde de dolari, sub estimările analiștilor, care prevedeau 27,89 miliarde de dolari. Cu toate acestea, excluzând anumite elemente, compania a raportat un profit ajustat de 1,96 dolari pe acțiune, peste așteptările pieței de 1,94 dolari pe acțiune.
”Compania a realizat investiții semnificative pentru creșterea productivității și reducerea costurilor, iar acest lucru se reflectă în creșterea profitabilității. Cu toate acestea, veniturile totale sunt încă sub presiune,” a declarat Brian Mulberry, manager de portofoliu la Zacks Investment Management, firmă care deține acțiuni PepsiCo.