Nume importante de retaileri străini vor intra pe piața din România.
Doar în ultimele săptămâni, de exemplu, s-a vorbit de nume cunoscute precum brandul olandez Action, unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine nealimentare din Europa, care a confirmat informațiile Profit.ro privind extinderea în România, dar și de lanțul de drogherii BIPA, anunțat recent tot de Profit.ro.
Maxim istoric, în 2024
Nivelul consumului a atins un maxim istoric în 2024, iar dacă tendințele se mențin, piața va prezenta oportunități importante de creștere, potrivit unei analize a pieței de retail publicate de Colliers la finele anului trecut, arată Termene.ro.

Astfel, achizițiile de bunuri nealimentare s-au majorat cu circa 13%, în 2024, comparativ cu 2023, fiind atinse valori cu 60% mai mari decât media din perioada 2018-2019, conform Eurostat. România a raportat o creștere de 58% a volumului cifrei de afaceri în comerțul cu amănuntul de bunuri nealimentare, cea mai mare din Uniunea Europeană, încă o dovadă a potențialului semnificativ de dezvoltare al pieței locale de retail.
Până la sfârșitul anului 2026, România ar urma să depășească pragul de 5 milioane de metri pătrați de spații de retail, cu investiții importante inclusiv în 2025.

Mai trebuie precizat că firmele din sectorul comerțului cu amănuntul din România au înregistrat în 2022 o marjă operațională brută de aproximativ 9%, potrivit Eurostat, peste cea din țări precum Olanda, Germania și Polonia, ceea ce a încurajat mai multe branduri internaționale să își deschidă primele magazine la noi.
Producția industrială, pe minus
Spre comparație, producția industrială a României a înregistrat, la nivelul anului 2024, o scădere cu 1,5%, raportat la anul anterior, pe fondul unor evoluții neconvingătoare ale unor industrii precum cea prelucrătoare sau extractivă.
”Se fac investiții străine în România și încă multe, mai ales acum că există mai multe investiții de infrastructură și o sa fie mai bine, o sa arate mai bine România”, a declarat pentru Termene.ro consultantul fiscal Adrian Bența.

Acesta spune că România și-a mai pierdut din avantajele pe care le oferea altădată investitorilor străini, raportat la alte state.
”Nici avantajul de salarii, nici alte avantaje speciale nu mai avem cum era înainte să intrăm în UE, acum nu prea mai avem așa”, a mai precizat Bența.