Nike avertizează asupra unei scăderi puternice a vânzărilor, pe fondul tarifelor vamale ale SUA, scăderii încrederii consumatorilor și unei redresări lente

Retail   
Nike avertizează asupra unei scăderi puternice a vânzărilor, pe fondul tarifelor vamale ale SUA, scăderii încrederii consumatorilor și unei redresări lente

Nike a anunțat că se așteaptă la o scădere semnificativă a vânzărilor în trimestrul fiscal curent, care se încheie în luna mai, ca urmare a unor noi tarife vamale, a reducerii încrederii consumatorilor și a unei redresări mai lente decât era anticipat, transmite Reuters.

Directorul financiar al companiei, Matt Friend, a declarat că Nike preconizează o scădere a veniturilor de aproximativ 13-14%, adică la limita inferioară a intervalului ”mid-teens”. De asemenea, marja brută este estimată să scadă cu 4 până la 5 puncte procentuale, întrucât compania accelerează lichidarea stocurilor vechi și a produselor care nu mai atrag consumatorii — un proces ce ar putea continua până în 2026, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Agroserv Măriuța, care deține brandul Lăptăria cu Caimac - pierdere netă de 3,6 milioane de lei anul trecut CITEȘTE ȘI Agroserv Măriuța, care deține brandul Lăptăria cu Caimac - pierdere netă de 3,6 milioane de lei anul trecut

”Trimestrul al patrulea va reflecta cel mai mare impact al acțiunilor noastre, iar din acel punct ne așteptăm ca presiunile asupra veniturilor și marjelor să se diminueze”, a spus Friend. Totodată, el a menționat că Nike se confruntă cu o serie de factori externi care complică mediul operațional, precum incertitudini geopolitice, volatilitatea valutară, schimbări fiscale și scăderea consumului.

Rezultate sub așteptări și reacția pieței

Estimările Nike au fost mai slabe decât se aștepta Wall Street, care anticipa o scădere de 11,4%. Acțiunile companiei au scăzut în urma publicării rezultatelor și sunt în declin cu peste 5% de la începutul anului.

Totuși, în trimestrul încheiat la 28 februarie, Nike a depășit așteptările analiștilor:

Profitul net a fost de 794 milioane dolari, în scădere față de 1,17 miliarde dolari în perioada similară a anului trecut. Veniturile au scăzut cu 9%, de la 12,4 miliarde la 11,27 miliarde dolari, cu o cerere puternică în decembrie, urmată de scăderi abrupte în ianuarie și februarie.

Marja brută a scăzut la 41,5%, sub așteptările de 41,8%, în principal din cauza reducerilor de preț, creșterii costurilor și modificărilor în mixul canalelor de vânzare.

Probleme în China și noi provocări globale

Vânzările în China au scăzut cu 17%, la 1,73 miliarde dolari, sub estimările de 1,84 miliarde. CEO-ul Elliott Hill a remarcat că nivelul competiției în China este mai agresiv decât anterior.

Compania se confruntă și cu noi tarife comerciale impuse de președintele Donald Trump asupra importurilor din China — Nike are circa 24% dintre furnizori în această țară. Dacă nu reușește să transfere aceste costuri către consumatori sau furnizori, marjele companiei ar putea avea de suferit.

Burger King deschide primul restaurant din 2025 în Militari Fashion House. Premieră pentru București CITEȘTE ȘI Burger King deschide primul restaurant din 2025 în Militari Fashion House. Premieră pentru București

Strategie de redresare: inovație, femei și parteneriate

CEO-ul Hill, revenit în companie de cinci luni, încearcă să relanseze Nike prin inovație, recâștigarea partenerilor de distribuție și atragerea atleților de top.

Noile modele Pegasus Premium și Romero 18 au avut vânzări promițătoare, iar compania plănuiește extinderea distribuției în lunile următoare.

Un alt pilon strategic este atragerea publicului feminin. Nike a anunțat un parteneriat cu brandul Skims al lui Kim Kardashian pentru o colecție denumită NikeSKIMS, care va include îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii. De asemenea, a lansat o campanie publicitară pentru sportive în timpul Super Bowl-ului — prima apariție a companiei în cadrul evenimentului în ultimele decenii.

Dacă noile lansări și colaborări continuă să aibă succes, acestea ar putea atenua efectele negative ale tarifelor și ale încetinirii consumului, iar compania ar putea reveni pe traiectoria de creștere.

viewscnt
Afla mai multe despre
nike
sua