Retailerul cash & carry Metro, parte din grupul german cu același nume, aproape că și-a dublat cifra de afaceri în ultimii cinci ani, de la 4,356 miliarde de lei în 2016 (881,3 milioane de euro), la 7,282 miliarde de lei anul trecut (1,473 miliarde de euro).
Față de 2020, când compania raporta afaceri de 6,120 miliarde de lei, în 2021 Metro a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 16%.
Profitul net al companiei a continuat să scadă în ultimii trei ani, ajungând în 2021 la 65,281 milioane de lei, de la 77,446 milioane de lei în 2020 și de la 93,271 milioane de lei în 2019.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cel mai mare profit net înregistrat de Metro, unul dintre cei mai mari retaileri prezenți pe piața locală, a fost în urmă cu circa un deceniu. Retailerul a finalizat anul 2010 cu un profit net de 139,5 milioane de lei, iar de atunci doar în 2017 s-a mai apropiat de această valoare, când a raportat un profit de 116,13 milioane de lei.
De asemenea, în ultimul deceniu compania și-a diminuat constant și numărul angajaților, aproape cu jumătate, de la 6.000 câți erau în 2011, la 3.619 în 2021. De remarcat că, în ultimii doi ani, față de 2019, Metro a început să crească din nou numărul angajaților. Dacă în 2019, retailerul german avea 3.408 de angajați, în 2020 numărul acestora a crescut la 3.523, iar în 2021 la 3.619.
CITEȘTE ȘI Lidl a sărit de 3 miliarde de euro cifră de afaceri și rămâne lider de piațăRetailerul Metro este prezent pe piața locală din 1996, fiind prima companie care a introdus în România un nou sistem de vânzare – cash & carry. Începând cu aprilie 2010, Metro România a introdus un nou concept, Metro Punct, pentru a veni în sprijinul clienților Revânzatori și HoReCa.
În prezent, rețeaua Metro Cash & Carry România numără 30 de centre de distribuție inclusiv 5 magazine Metro Punct, cu o suprafață totală de vânzare de aproximativ 190.000 de metri pătrați.
La nivel național, magazinele sunt distribuite astfel: în București - 5 centre, în Brașov, Constanța, și Timișoara câte 2 centre, un centru în fiecare din următoarele orașe: Pitești, Cluj, Bacău, Iași, Craiova, Baia Mare, Galați, Ploiești, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureș, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamț, Buzău, Târgoviște și Turda.
Retailerul a dezvoltat și rețeaua de francize LaDoiPași pentru a susține antreprenorii locali să își dezvolte afacerile în comunitățile locale, ajungând în prezent la 1.630 de magazine la nivel național. Astfel, se poziționează în prezent ca cea mai mare rețea de magazine independente din România, cu obiectivul de a ajunge la 2.000 de magazine până în 2023.
CITEȘTE ȘI După recordul stabilit în 2020, afacerile grupului american Colgate-Palmolive pe piața locală inversează trendulMetro Cash & Carry România face parte din grupul german multinațional Metro, liderul comerțului cu ridicata la scară mondială, specializat în deservirea clienților HoReCa și a comercianților independenți.
Compania, fondată în Germania, în octombrie 1964, operează acum în 34 de țări din întreaga lume, are peste 100.000 de angajați și aproximativ 16 milioane de clienți, fiind unul dintre cei mai mari retaileri din lume.