Tranzacția prin care grupul olandezo-belgian Ahold Delhaize, care deține și brandul Mega Image, preia rețeaua de magazine Profi a fost finalizată. Una dintre condiții prevede că Mega Image trebuie să cesioneze 87 de magazine din 44 de localități, în care activitățile Mega Image și Profi se suprapun.
VEZI AICI ȘI Efectul celei mai mari tranzacții în alimentar din Europa Centrală și de Est: Mega Image ar urma să devină liderul pieței de retail românești. Cu o formidabilă forță în negocieri
CITEȘTE ȘI Carlsberg reușește să-și vândă activele din RusiaTranzacția este finalizată la o valoare a companiei de aproximativ 1,3 miliarde de euro.
Ahold Delhaize estimează că Profi va adăuga aproximativ 3 miliarde de euro în vânzări nete la rezultatele sale financiare din 2025.
„Aceasta este cea mai mare tranzacție din domeniul comerțului alimentar pe care am instrumentat-o și am impus măsuri fără precedent pe plan național, dar care sunt inspirate din practica europenă. Comerțul alimentar este un sector prioritar pentru noi. Am avut numeroase intervenții în acest domeniu, atât prin aplicarea de amenzi, cât și prin monitorizarea atentă și prin analiza operațiunilor de fuziuni și achiziții. Scopul nostru este să păstrăm un mediu concurențial puternic, astfel încât să nu crească prețurile, care, la ora actuală, sunt, în medie, cele mai mici din Uniunea Europeană, în ciuda presiunilor inflaționiste”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
La finalul lunii octombrie a anului trecut, proprietarul Mega Image a anunțat că a cumpărat rețeaua Profi Rom Food într-o tranzacție de 1,3 miliarde de euro.
Achiziția înseamnă dublarea businessului Ahold Delhaize pe piața din România, unde operează 969 de magazine sub brandurile Mega Image și Shop&Go, cu preponderență în zonele urbane, având în vedere că Profi deține peste 1.600 de magazine, fiind cea mai extinsă rețea prezentă pe piața locală.