Luxemburg și România, cele mai mari creșteri ale vânzărilor cu amănuntul

Luxemburg și România, cele mai mari creșteri ale vânzărilor cu amănuntul
Profit.ro
Profit.ro
scris astăzi, 14:11

Volumul comerțului cu amănuntul a crescut cu 2,8% în Uniunea Europeană și cu 2,9% în zona euro, în septembrie, comparativ cu perioada similară din 2023, iar Luxemburg și România au avut cel mai semnificativ avans, conform datelor publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere a volumului comerțului cu amănuntul în septembrie, comparativ cu perioada similară din 2023, s-a înregistrat în Luxemburg (13,1%), România (10,3%) și Croația (7,1%), iar cele mai semnificative scăderi au fost în Estonia (minus 4,4%), Polonia și Slovenia (ambele cu minus 3%) și Finlanda (minus 2,1%).

Urmărește-ne și pe Google News
De ce este fitness-ul esențial pentru companii și cum contribuie la creșterea profitului? CITEȘTE ȘI De ce este fitness-ul esențial pentru companii și cum contribuie la creșterea profitului?
Evenimente

14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum

În UE, vânzările de alimente, băuturi și tutun au crescut cu 0,4%, cele de produse non-alimentare cu 5%, iar cele de combustibili auto cu 1,6%, scrie Agerpres.

Volumul comerțului cu amănuntul a crescut cu 0,5% în zona euro și cu 0,3% în Uniunea Europeană, în septembrie, comparativ cu luna precedentă, când s-a înregistrat un avans de 1,1% în zona euro și de 0,9% în UE.

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creștere a volumului comerțului cu amănuntul în septembrie, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în Belgia, Danemarca și Croația (toate cu 2,1%), Germania (2,1%), Austria și Slovacia (ambele cu 1,1%), cele mai semnificative scăderi fiind în Slovenia (minus 2,6%), Polonia (minus 2%) și Finlanda (minus 1,6%). România a raportat un avans de 0,9% în septembrie, după o expansiune de 1,6% în august.

În UE, vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 0,9%, cele de combustibili auto cu 0,4%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi și tutun au scăzut cu 0,1%.

IKEA România va remodela magazinul din Băneasa. Întărește echipa managerială pentru magazinele Băneasa și Pallady București CITEȘTE ȘI IKEA România va remodela magazinul din Băneasa. Întărește echipa managerială pentru magazinele Băneasa și Pallady București

Conform datelor Institutului Național de Statistică, în România volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în luna septembrie 2024, comparativ cu luna precedentă, a scăzut, pe ansamblu, cu 2,7%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (-7,9%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-2,6%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 1,5%.

Pe de altă parte, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul, serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, a crescut, pe ansamblu, în luna septembrie 2024, comparativ cu luna precedentă, cu 0,9%, datorită creșterii înregistrate la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+2,5%) și la vânzările de produse nealimentare (+1,3%). Vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au scăzut cu 0,5%.

Datele INS mai arată că volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în luna septembrie 2024, comparativ cu luna septembrie 2023, a înregistrat o creștere, pe ansamblu, cu 10,3%, datorită creșterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+18,5%), comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+4,3%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+3,9%).

Pe serie ajustată, în luna septembrie 2024, comparativ cu aceeași lună din 2023, a fost consemnată o creștere, pe ansamblu, cu 10,7%, datorită creșterii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+19,0%), comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+4,5%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+4,3%). 

viewscnt
Afla mai multe despre
eurostat
vanzare