IKEA România numește noi Market Manageri pentru magazinele Băneasa și Pallady București, responsabili în același timp și de supervizarea altor puncte de contact cu clienții din țară, așa cum sunt punctele de ridicare comenzi și studioul de planificare și comandă.
Această mișcare strategică susține creșterea afacerii și dezvoltarea continuă a comerțului de tip omnichannel, în linie cu obiectivul companiei de a integra prioritățile locale în strategiile de business regionale.
8 noiembrie - Maraton Black Friday
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu o experiență de 15 ani la IKEA, Mihai Boian a deținut diverse funcții în departamentele Logistică, Vânzări și Business Navigation, unde a dobândit cunoștințe complexe despre retail și leadership. În noul său rol, Mihai Boian se va concentra pe continuarea dezvoltării magazinului IKEA Băneasa, poziționându-l drept principal motor de creștere în România. El va conduce acum procesul de transformare a magazinului pentru a veni în întâmpinarea noilor așteptări din retail, în special în ceea ce privește sustenabilitatea și digitalizarea.
De la deschiderea sa în 2007, magazinul IKEA Băneasa a devenit un punct de referință pe piața locală de retail. Cu 460 de angajați și colaboratori, magazinul a avut aproape 3 milioane de vizitatori în anul fiscal 2024 și a vândut 10,6 milioane de produse, în creștere cu 5% față de 2023.
Silvana Baciu deține o experiență de 25 de ani în vânzările retail și studii în producția textilă., S-a alăturat IKEA în 2018 în calitate de Sales Manager pentru IKEA Pallady, ocupând funcții-cheie precum Customer Experience Manager și Call Center Operational Manager. Începând cu primul semestru al acestui an, Silvana Baciu a fost numită oficial Market Manager pentru IKEA Pallady, cel mai mare magazin al companiei din Europa de Sud-Est.
IKEA România a înregistrat în anul fiscal 2024 (1 septembrie 2023 - 31 august 2024) o creștere de 12% a vânzărilor totale de 5% a comerțului online, comparativ cu anul precedent. A vândut peste 26,5 milioane de produse, 65% fiind piese de mobilier și 35% accesorii, contribuind la o cifră de afaceri de peste 1,4 miliarde de lei.
CITEȘTE ȘI UniCredit a îmbunătățit estimările de profit și dividende după rezultatele solide din trimestrul treiCompania spune că a investit 20,5 milioane euro entru a reduce prețurile la aproape jumătate din gama de produse, suma totală ridicându-se la 2,1 miliarde euro pe toate piețele în ultimul an.
Compania a înregistrat o creștere substanțială a numărului de vizitatori, cu peste 6 milioane de persoane care au vizitat magazinele IKEA din România, marcând o creștere de 15% față de anul precedent, influențată și de deschiderea noului magazin din Timișoara în iunie 2023.
Site-ul IKEA a înregistrat peste 28 de milioane de vizite și mai bine de 382.000 de comenzi online, confirmând tendința în creștere a consumatorilor de a face achiziții online.
IKEA reintră pe pierdere în România, cu un minus, în 2023, de 25,6 milioane lei, la un provizion similar anilor precedenți. Ultimul an în care a terminat cu pierderi a fost în 2018, relevă date analizate anterior de Profit.ro.
În luna iunie 2023, Ikea a deschis magazinul din Timișoara, cel de-al treilea din România. Compania suedeză mai are două magazine în România, ambele în București, primul deschis în 2007, în Băneasa, iar al doilea în 2019, în zona Theodor Pallady.
Ikea are în pregătire un magazin la Iași.
Ikea va investi 3 miliarde de euro pentru dezvoltarea și extinderea rețelei de magazine până la finele anului viitor, inclusiv în România, o mare parte din sumă fiind destinată transformării magazinelor existente de la periferiile orașelor, astfel încât acestea să poată fi folosite și ca centre de distribuție pentru comenzile online.