Urmează vremuri grele pentru piața de HoReCa, mai ales din perspectiva prețurilor, unde „lucrurile au luat-o razna”, spune, pentru Profit.ro, Vasi Andreica, fondatorul TED’s Coffee, adăugând că prețurile au ajuns la nivelul marilor capitale europene. Rețeaua de cafenele TED’s a avut două majorări de preț în ultimii ani, ultima fiind în luna iunie a acestui an.
„Piața HoReCa este într-o zonă în care cred că ne așteaptă vremuri grele, pentru că, cel puțin în zona de pricing, lucrurile au luat-o razna. Prețurile sunt într-o zonă în care au depășit marile capitale europene. Concursul ăsta "care are prețul mai mare pentru că merge" s-ar putea să se întoarcă împotriva noastră. Cred că va veni o corecție și aici. A ieși în oras astăzi în București e o chestie care nu mai e chiar facilă în anumite locuri”, punctează acesta.
Scumpirile la energie și la materiile prime au fost principalul factor care au făcut ca prețurile în HoReCa să ajungă la un nivel atât de ridicat.
„Păi am avut o dată nebunia cu energia, când ne-au sărit prețurile la ambalaje. Atunci am avut o mărire de preț. După care am avut încă una din cauza măririlor de preț de la furnizori când a fost problema cu laptele, care a sărit cu 30%.
Faptul că nu am reacționat imediat cu scumpirile de la furnizori și am așteptat 3 luni să se stabilizeze prețurile a costat compania un trimestru de EBITDA negativ. Am scumpit anul ăsta, în iunie, cu 1,5 lei per produs”, explică Vasi Andreica.
„Să ceri 5 euro pe un cappucino în oraș a devenit o chestie absolut normală. Mie mi se pare strigător la cer și că prețurile nu mai au contact cu realitatea. Nu mai poți să ieși în oraș de mai multe ori pe o săptămână, ci doar poate în weekend. Asta în timp se va răsfrânge împotriva noastră și o să vedem scăderi de vânzări, de trafic”, mai spune acesta, adăugând că prețurile s-au mai temperat acum, dar nu vede o scădere a acestora.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ TeraPlast cumpără o nouă companie în străinătateDespre piața de cafenele, Vasi Andreica afirmă că „evoluează categoric” și că în România mai există foarte mult loc de dezvoltare pe această nișă, dat fiind faptul că prezența jucătorilor mari este încă redusă.
Recent, Profit.ro a anunțat planurile de expansiune ale TED’s Coffee, dar și de atragere a unui fond de investiții pentru a accelera dezvoltarea.
Vasi Andreica estimează că va finaliza 2024 cu o cifră de afaceri de 10 milioane de euro cu rețeaua TED’s Coffee, o creștere de 30% față de anul trecut, iar pentru anul următor estimează o creștere similară.
CITEȘTE ȘI FOTO O firmă de cosmetice a lansat un parfum cu miros de cartofiRețeaua TED’s Coffee are în medie 10.000 de clienți pe zi.
Vasi Andreica este proprietarul grupului Anvas, acoperă atât importul și distribuția de cafea și echipamente pentru aceasta, cât și segmentul de cafenele propriu-zis, prin rețeaua TED's Coffee Co.