EXCLUSIV Surpriza OSHEE în România și birocrația: Este incredibil - am reușit să listăm produsele în marile magazine mai repede decât să deschidem contul bancar. Planurile companiei

EXCLUSIV Surpriza OSHEE în România și birocrația: Este incredibil - am reușit să listăm produsele în marile magazine mai repede decât să deschidem contul bancar. Planurile companiei
scris astăzi, 01:04

Compania poloneză OSHEE, producător și distribuitor de băuturi isotonice, ape cu vitamine, gustări, batoane și alte suplimente alimentare - având ca ambasadori mari sportivi internațional (VEZI MAI JOS) și care a intrat recent în România, mișcare anunțată de Profit.ro - își dezvăluie acum strategia.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Într-o discuție cu Profit.ro, country managerul Bogdan Lehman arată că piața băuturilor izotonice, dedicate sportivilor, este în România de 100 de ori mai mică decât cea din Polonia, așa încât principala provocare este educarea consumatorilor și creșterea categoriei.

Urmărește-ne și pe Google News
Val de falimente printre producătorii de biciclete electrice CITEȘTE ȘI Val de falimente printre producătorii de biciclete electrice

Polonezii acuză procedurile birocratice și spun că au reușit mai repede să agreeze listarea produselor în marile magazine internaționale decât să deschidă un cont la bancă.

“Intrarea pe piața din România face parte din strategia Oshee, în care este pus mult focus pe expansiunea internațională. România a fost selectată ca una din primele țări în care a fost deschis biroul local, datorită potențialului economic (cea mai mare populație din CE, creștere economică semnificativă în ultimii 10 ani etc)”, declară, pentru Profit.ro, country managerul Bogdan Lehman, recrutat la conducerea filialei OSHEE după ce a fost responsabil, anul trecut, de extinderea Gorgany (Ucraina) în România, anunțată în premieră de Profit.ro.

OSHEE este liderul pieței băuturilor funcționale (izotonice și ape cu vitamine) din Polonia, cu o prezență globală în 55 de țări de pe șase continente.

EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Ford Otosan, nou record de producție la Craiova - GRAFIC CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Ford Otosan, nou record de producție la Craiova - GRAFIC

Într-o primă fază, compania s-a dezvoltat în categoria băuturilor izotonice, iar ulterior pe noi segmente: alte băuturi funcționale (apa cu vitamine, limonada cu vitamine, apa cu electroliți etc) și batoane proteice. Unul dintre principalele motoare de creștere a fost educarea consumatorilor în legătură cu beneficiile băuturilor izotonice, ceea ce a dus la o creștere substanțială a categoriei.

“În acest moment, piața băuturilor izotonice în Polonia este de 100 de ori mai mare decât piața din România, ca atare principala provocare este educarea consumatorilor și creșterea categoriei.

Ca urmarea a intrării în România și a expertizei dobândite în Polonia, Oshee își va asuma rolul de lider al categoriei, investind în acțiuni destinate informării consumatorilor.

În ceea ce privește Apa cu Vitamine, tendințele sunt similare, atât în România, cât și în Polonia, categoria crescând rapid de la an la an”, explică Lehman.

CONFIRMARE Deficitul bugetar pentru primele 11 luni a ajuns la un nivel comparativ cu pandemia COVID CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Deficitul bugetar pentru primele 11 luni a ajuns la un nivel comparativ cu pandemia COVID

Polonezii se așteaptă la o creștere substanțială a cifrei de afaceri în România și, având în vedere baza de pornire relativ redusă, mizează pe o creștere de trei cifre în următorii ani.

Pe termen mediu, obiectivul este să ajungă la o notorietate a mărcii până la nivelul înregistrat în Polonia.

În retailul modern, produsele companiei sunt prezente din anul 2014, prin intermediul distribuitorilor. În 2024, OSHEE a început listarea în canalul tradițional, iar pentru 2025 unul dintre obiective este creșterea pe segmentul batoanelor proteice.

În ceea ce privește deschiderea biroului OSHEE, Lehman remarcă, pe lângă provocările inerente construirii unei mărci și a unei categorii noi, o surpriză neplăcută: birocrația.

“Ca sa dau doar un exemplu, deschiderea contului bancar a durat mai bine de 1 lună, și ca urmare a întârzierilor am deschis procesul la 6 bănci diferite. Ni s-a părut incredibil că am reușit să agreem listarea produselor în lanțuri de magazine internaționale mai repede decât am reușit deschiderea contului bancar”, afirmă el.

Compania, fondată în anul 2008 de antreprenorii Dominik Dolinsk și Darius Galezewski, a preluat în 2017 producătorul de apă minerală Kinga Pieninska, astfel că în prezent deține brandurile Sonko, Kinga Pieninska și EATYX.

TAROM lansează o ofertă specială pentru călătorii interne CITEȘTE ȘI TAROM lansează o ofertă specială pentru călătorii interne

În urmă cu circa 5 ani, Innova Capital a intrat în acționariat, cu o deținere de 34%, aflată încă în portofoliul fondului de investiții.

Primul ambasador al brandului a fost căpitanul echipei naționale de fotbal a Poloniei, Robert Lewandowski, pentru ca acum imaginea OSHEE să fie Iga Swiatek, actualul număr 2 în tenisul feminin.

În România, compania este prezentă din anul 2014, dar la nivel de importator și distribuitor, produsele OSHEE fiind prezente în marile rețele comerciale și în sălile de fitness.

În octombrie, OSHEE a încheiat cu Federația Română de Fotbal un parteneriat în baza căruia a devenit sponsorul oficial al Cupei României, colaborarea urmând să se desfășoare pe parcursul a cinci sezoane.

Activitatea OSHEE pe plan local este supervizată, în calitate de country manager, de Bogdan Lehman, cel care, după 5 ani în care a ocupat funcția de director de vânzări pentru România la De'Longhi Group, a răspuns în 2023 de prima extindere internațională a Gorgany, în România, anunțată în premieră de Profit.ro. Ulterior, Gorgany a fuzionat cu magazinul românesc de echipament montan Montrek.

viewscnt
Afla mai multe despre
oshee
băuturi