Fuziunea dintre eMAG și Extreme Digital a intrat în etapa finală care le dă posibilitatea clienților din Ungaria să acceseze circa 4 milioane de produse de pe o platformă unică, eMAG.hu, inclusiv prin aplicația mobilă eMAG.
Pe lângă simplificarea experienței de shopping, cei peste 2 milioane de clienți eMAG din Ungaria vor beneficia de acces la un număr mai mare de produse, prețuri mai bune, comoditate mai mare prin servicii de livrare și retur la standarde înalte.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, anul acesta eMAG, împreună cu firma de curierat Sameday, vor extinde rețeaua easybox din Ungaria de la 450 la 700 de unități, pentru a le oferi clienților o experiență care răspunde noilor obiceiuri de consum amplificate de evoluția rapidă a ecommerce, mai mult timp pentru activitățile importante din viețile lor, dar și economii la bugetul personal.
Totodată, livrarea va fi accelerată odată cu finalizarea investiției în valoare de 100 de milioane de euro în primul depozit eMAG din afara României, situat în Dunaharaszti, lângă Budapesta, la începutul lui 2023. În același timp, noul depozit le va facilita clienților din Ungaria accesul la o gamă și mai mare de produse din toate categoriile.
Potrivit firmei de cercetare de piață GKID, eMAG este liderul sectorului de comerț online din Ungaria. La acest lucru contribuie semnificativ platforma eMAG Marketplace locală, unde activează și peste 2.000 de parteneri români, care realizează mai mult de 40% din veniturile platformei.
„Ne bucurăm că am ajuns în etapa în care activăm sub un singur brand, pe o platformă comună, și că le putem oferi clienților noștri din Ungaria o experientă de shopping superioară și servicii de livrare mai rapidă, cu ajutorul tehnologiei și al know-how-ului dezvoltate în România. Acest nou pas în dezvoltarea internațională a eMAG ne susține în strategia noastră de a crea cel mai mare ecosistem de ecommerce din regiune, prin oferirea unei game mai variate de produse și prin dezvoltarea de servicii care răspund nevoilor în continuă transformare ale clienților noștri din toate țările în care activăm,” a declarat Daniel Spiridon, VP Business Development & Strategy eMAG.
În vederea extinderii internaționale, care reprezintă un pilon de creștere pentru dezvoltarea companiei, eMAG a demarat anul trecut un plan de investiții de 785 milioane de lei pe următorii doi ani.
GVH a motivat că transparența prețurilor și sensibilitatea la preț a cumpărătorilor din mediul online, precum și concurența în piața de retail sunt argumente puternice care au cântărit în decizia de aprobare a fuziunii.
Ca urmare a fuziunii, eMAG devine acționar majoritar al noii entități, cu un pachet de 52% din acțiuni. Noua entitate pornește la drum cu venituri cumulate estimate la 250 de milioane euro, 600 de angajați și cu o țintă de 1 miliard de euro în șase ani.
Fuziunea va permite noii companii să intre și pe piețele din Cehia, Slovacia, Slovenia, Croația și Austria.
Compania ungară a fost înființată în anul 2001 de către Balázs Várkonyi și Gyula Kelemen, cei mai puternici antreprenori din zona de tehnologie din Ungaria, iar în 2007 a devenit societate pe acțiuni în urma unei investiții din partea SoftCon Informatik înregistrată în Elveția. Din anul 2010 a început extinderea pe plan extern, Extreme Digital lansându-se pe piața online din Slovacia și Cehia. În 2011 a urmat România, în 2013, Croația și, în 2015, Slovenia.
În Ungaria, retailerul deține 16 magazine, iar printre concurenți se află chiar eMAG, cel mai mare retailer din România.
În 2017, Extreme Digital a fost preluată de grupul Steinhoff, dar câteva luni mai târziu, în contextul unui scandal în care a fost implicat holdingul german, proprietarii Extreme au recâștigat o participație de 50,4% de la acest grup.
eMag a intrat în Ungaria în noiembrie 2013.
Profit.ro a anunțat recent că eMAG a devenit cel mai valoros brand românesc.