Tranzacția prin care Coca-Cola preia lanțul de cafenele Costa Coffee, cel mai mare din Marea Britanie și al doilea ca mărime din lume după Starbucks, în schimbul sumei de 3,9 miliarde de lire sterline (5,1 miliarde dolari), a fost avizată de Comisia Europeană, o mutare prin care gigantul american își extinde semnificativ prezența pe piața cafelei.
Lanțul de cafenele Costa Coffee, fondat la Londra la începutul anilor 70 de frații Bruno și Sergio Costa, a fost achiziționat de compania britanică Whitbread în 1995 pentru 19 milioane de lire sterline.
Între timp, lanțul Costa s-a extins de la mai puțin de 40 de cafenele la aproape 4.000 de cafenele în prezent. Compania are operațiuni în 32 de țări și a încheiat ultimul an fiscal cu venituri de 1,3 miliarde de lire sterline (1,7 miliarde dolari).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Costa Coffee a intrat în România în 2006, în regim de franciză, și a ajuns la o rețea de peste 10 unități, preponderent în Capitală, retrăgându-se însă în contextul crizei financiare. Ultimele date indică însă că ar putea reveni în România, după modelul grecilor de la Gregory’s.
Achiziția Costa Coffee oferă Coca-Cola o platformă de desfacere importantă la nivel internațional, în țări din Europa, Asia Pacific, Orientul Mijlociu și Africa. Compania americană deține deja mai multe mărci de cafea în portofoliul propriu, printre care Georgia, cel mai popular brand de cafea din Japonia, însă nu are o prezență globală semnificativă pe acest segment.
“Băuturile calde reprezintă unul dintre puținele segmente din peisajul băuturilor unde Coca-Cola nu are un brand global. Costa, cu o platformă puternică, ne oferă acces la această piață”, spune James Quincey, președintele și directorul general al Coca-Cola.
Costa Coffee are circa 20.000 de angajați și operează, pe lângă cele 4.000 de cafenele, un lanț de 8.000 de automate Costa Express.