Cumpărăturile de Black Friday din Statele Unite au continuat să migreze către mediul online, vânzările electronice înregistrând o creștere robustă de 14,6%, potrivit Mastercard SpendingPulse. În schimb, vânzările în magazinele fizice au crescut cu doar 0,7% față de anul trecut, relatează Reuters.
Conform datelor Adobe Analytics, americanii au cheltuit aproximativ 10,8 miliarde de dolari online în această zi, o creștere de 10,2% față de 2023.
Produsele de înfrumusețare, boxele bluetooth și aparatele de espresso au fost printre cele mai populare, scrie News.ro.
Salesforce a raportat vânzări online de 17,5 miliarde de dolari, în creștere cu 7%, impulsionate de achizițiile de electrocasnice și mobilier.
Facteus a subliniat că, ajustate pentru inflație, vânzările în magazinele fizice au scăzut cu 8%, în timp ce creșterea online a fost redusă la 8,5%.
Lanțurile de magazine precum Macy's și Kohl's au înregistrat vânzări modeste, în timp ce Walmart și Amazon au beneficiat de pe urma investițiilor masive în e-commerce și livrări la domiciliu.
Perioada mai scurtă, de doar 26 de zile între Thanksgiving și Crăciun, ar putea pune presiune pe retailerii tradiționali, care se confruntă cu preferințele tot mai accentuate ale consumatorilor pentru cumpărăturile online.