Retailerul francez Auchan, parte din grupul cu același nume, a încheiat 2021 cu afaceri în creștere, dar profit în scădere. După ce în 2020 profitul net al companiei înregistrase un avans de la 28,16 milioane de lei în 2019 la puțin peste 101 milioane de lei, anul trecut compania a raportat un profit mai mic cu 15,6%, la 85,3 milioane de lei.
Afacerile Auchan însă s-au majorat cu circa 12,3% în 2021, ajungând la 6,332 miliarde de lei (1,281 miliarde de euro), de la 5,553 miliarde de lei (1,123 miliarde de euro) în 2020. Este și cea mai mare cifră de afaceri consemnată de retailer de la intrarea sa pe piața locală.
De remarcat că Auchan a ajuns la cel mai mic număr de angajați din ultimii 8 ani. În prezent are 7.911 angajați, iar cel mai mic număr mediu de angajați a fost consemnat în 2013, când compania avea 5.409. Față de anul trecut, retailerul are cu aproape 360 de salariați mai puțin.
Compania a început să funcționeze pe piața locală în anul 2006, iar de atunci și până în prezent a ajuns să dețină în portofoliu 223 de magazine, dintre care 33 de hipermarketuri, 5 supermarketuri și o rețea de 185 de magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 176 în stațiile Petrom, cât și magazinul online auchan.ro. Suprafața netă de vânzare a retailerului se ridică la peste 300.000 de metri pătrați.
În România, Auchan mai deține și două centre logistice, cu o suprafață cumulată de 90.000 de metri pătrați, ultimul fiind inaugurat la începutul acestui an.
Amplasat în nord-vestul țării, în orașul Călan din județul Hunedoara, noul depozit are o o suprafață de depozitare de 22.000 metri pătrați. Întreaga suprafață a centrului, prevăzută a fi extinsă în următorii ani, depășește 67.000 metri pătrați și include atât zona de depozitare, cât și spații verzi și diverse zone de facilități pentru personal și transportatori.
Recent, Profit.ro a anunțat în exclusivitate că grupul francez de retail Auchan a vândut către dezvoltatorul imobiliar One United Properties, controlat de antreprenorii Andrei Diaconescu și Victor Căpitanu, hala Ford, prima fabrică de automobile din România, care producea vehicule în număr mare și prima linie de montaj operațională a concernului american în Europa de Est.
One United Properties intenționează să restaureze integral fabrica și să o transforme într-un spațiu retail, parte integrantă a dezvoltării multifuncționale One Floreasca City. Spațiul va găzdui un supermarket Auchan concept store de peste 2000 m2, magazine high-end și restaurante cu terase ample, distribuite în spațiul de 6 metri înălțime de la parter și primul etaj.
Luna trecută, Auchan a încheiat un parteneriat cu Poșta Română pentru vânzarea de produse alimentare și nealimentare în incinta oficiilor poștale din țară. În funcție de gradul de satisfacție înregistrat în rândul clienților în urma etapei pilot, cele două companii își propun o extindere la scară largă a proiectului care să acopere, treptat, cât mai multe oficii poștale din România.
Anterior, Auchan a încheiat un parteneriat cu OMV Petrom, un concept nou pentru piața locală, care presupune reamenajarea atât la interior, cât și la exterior, a aproximativ 400 de stații de alimentare din rețeaua Petrom și integrarea magazinelor MyAuchan în spațiile comerciale existente. În perioada 2021-2024, cele două companii vor investi peste 50 de milioane de euro în acest proiect și vor remodela anual circa 100 de stații de alimentare Petrom.