Adidas își propune să câștige o cotă mai mare din piața americană, profitând de provocările cu care se confruntă liderul de piață Nike, potrivit analiștilor și investitorilor, transmite Reuters.
Compania germană caută noi surse de creștere dincolo de succesul modelelor Samba și Gazelle, în timp ce multe branduri globale se concentrează tot mai mult pe consumatorii americani, în contextul incertitudinilor legate de cererea din China, scrie News.ro.
De la preluarea funcției de CEO de către Bjorn Gulden, Adidas a cunoscut o redresare semnificativă, după ce în octombrie 2022 compania a întrerupt colaborarea cu rapperul Ye și a renunțat la linia profitabilă de încălțăminte Yeezy. Acțiunile Adidas au crescut cu 160% de la anunțul numirii lui Gulden.
În timp ce Nike și-a văzut cota de piață globală scăzând de la 15.2% în 2023 la 14.1% anul trecut, Adidas și-a crescut cota de piață de la 8.2% la 8.9%, conform datelor GlobalData. Alte mărci care au câștigat cotă de piață includ New Balance, On Running și Hoka.

Vânzările Adidas în America de Nord au scăzut cu 7% în trimestrul al treilea din 2024, în principal din cauza opririi liniei Yeezy, care era extrem de populară în SUA. Cu toate acestea, analiștii de la UBS anticipează o revenire a vânzărilor în regiune, în timp ce Adidas continuă să se concentreze pe piața americană.
În trimestrul încheiat la 31 decembrie 2024, vânzările Adidas au crescut cu 19%, iar pe întregul an cu 12%, în contrast cu scăderea de 9% a vânzărilor Nike în ultimul său trimestru încheiat pe 30 noiembrie.
Pentru a câștiga teren în SUA, Adidas a lansat o colecție inspirată de "collegiate Americana", în colaborare cu brandul Sporty & Rich din Los Angeles, precum și un nou model de pantofi sport Superstar 92, creat împreună cu muzicianul și designerul Pharrell Williams. De asemenea, a semnat contracte cu Satou Sabally, jucătoare din WNBA, și Travis Hunter, jucător de fotbal american la nivel colegial.

Aneesha Sherman, analist la Bernstein, a declarat că Adidas câștigă rapid cotă de piață în SUA atât prin vânzările directe către consumatori, cât și prin retailul de articole sportive, fiind susținut de succesul liniei Terrace (Samba, Gazelle), care s-a vândut foarte bine la preț întreg în sezonul de sărbători.
Adidas urmează să prezinte rezultatele financiare anuale pe 5 martie, iar investitorii așteaptă explicații despre cum intenționează compania să continue să câștige cotă de piață de la Nike, dar și să facă față noilor competitori, precum On Running și Hoka.