Compania germană de articole sportive Adidas a raportat rezultate financiare peste așteptări pentru primul trimestru, susținute de o cerere solidă pentru modelele populare de încălțăminte și de creșteri în toate regiunile și canalele de vânzare, transmite Reuters.
Profitul operațional al Adidas a crescut cu 82% față de anul trecut, ajungând la 610 milioane de euro (692 milioane de dolari), ceea ce a dus la o marjă operațională de 9,9%. Analiștii estimaseră, într-un consens furnizat de companie, o marjă de 8,9% și un profit de 546 milioane de euro, scrie News.ro.

Modelele de succes precum Samba și Gazelle au contribuit semnificativ la câștigarea unei cote de piață mai mari în fața rivalului american Nike, dar și la păstrarea unui avantaj competitiv față de mărci sportive mai noi, precum On Running și Hoka, în contextul incertitudinilor economice globale.
Directorul general al Adidas, Bjorn Gulden, a reușit să redreseze compania după ruperea colaborării cu rapperul Ye (fost Kanye West) și eliminarea liniei de pantofi sport Yeezy, în octombrie 2022. Ultimele stocuri Yeezy au fost vândute până la finalul anului 2024.
Vânzările din primul trimestru au crescut cu 13%, ajungând la 6,15 miliarde de euro, depășind și ele estimările analiștilor, care mizau pe 6,095 miliarde. Adidas a adăugat că, excluzând veniturile din vânzările Yeezy de anul trecut, brandul Adidas a înregistrat o creștere de 17% a cifrei de afaceri.
Acțiunile Adidas, listate la Frankfurt, au crescut miercuri cu 6,2%. Compania este așteptată să publice rezultatele finale pentru primul trimestru pe 29 aprilie.