Metigla, producător de soluții pentru acoperiri și închideri metalice, parte a grupului belgian cu același nume, a raportat în 2024 o cifră de afaceri în creștere cu 20% comparativ cu anul anterior.
Astfel, compania a ajuns la un business de circa 27,5 milioane de euro (aproximativ 137 milioane lei), față de 2023, când acesta s-a ridicat la circa 23 milioane de euro (aprox. 114,1 milioane lei).
„Această evoluție nu este întâmplătoare. Am construit pas cu pas un model sustenabil și flexibil, care ne permite să navigăm prin contexte dificile și, în același timp, să investim în viitor. 2024 a fost despre adaptare și reziliență, în timp ce 2025 va fi despre consolidare și extindere”, a declarat Olivier Somers, Group CEO, METIGLA.

Și în ceea ce privește volumul de produse livrate anul trecut METIGLA a înregistrat o creștere de aproximativ 25%, păstrând trendul ascendent raportat în ultimiii ani.
Cu 85% din business generat în România și 15% din exporturi către mai multe țări, printre care Belgia, Franța, Olanda, Germania și Republica Democrată Congo, METIGLA vizează pentru următorii ani investiții importante cu focus pe digitalizare, automatizare, sustenabilitate și expansiune europeană.
Piața de acoperișuri din România a înregistrat, în 2024, o valoare totală de 282,9 milioane euro, în ușoară scădere față de 2023 (-4,8%), din care segmentul de țiglă metalică este dominant cu 206 milioane euro (73%), conform celor mai recente date Neomar.

„Piața e mai volatilă ca oricând, fiind marcată de fluctuațiile de prețuri la materia primă, inflația generalizată și de crizele geopolitice. Dar, pentru noi, 2024 a fost un an al construcției: am consolidat echipa, am optimizat fabrica din Ceptura, ne-am extins prezența la nivel european și am pus bazele planului de investiții pentru următorii 5 ani”, spune Cristian Mătășel, Director General al METIGLA.
Investiții strategice pentru transformare și extindere
În 2025, compania intră într-o nouă etapă de dezvoltare, susținută de un plan solid de investiții, desfășurat pe termen mediu. Acesta vizează automatizarea completă a liniilor de producție, accelerarea digitalizării, investiții în robotizare, precum și lansarea unor game noi de produse.
O direcție prioritară este dezvoltarea tehnologiilor sustenabile, în special prin extinderea soluțiilor de acoperișuri metalice fotovoltaice integrate.
În acest an, compania își propune să crească eficiența operațională, să optimizeze procesele interne și să își extindă rețeaua de distribuție în noi piețe europene. În paralel, focusul rămâne pe dezvoltarea de produse cu un grad ridicat de performanță energetică, estetică și adaptabilitate la cerințele arhitecturale contemporane, precum și pe digitalizare și tehnologizare.

„Chiar dacă 2025 nu va fi lipsit de provocări, vedem semnale clare că piața va continua să se maturizeze. Ne bazăm pe fundamente solide și pe un context european care favorizează soluțiile sustenabile și producția locală. Astfel, și pentru acest an, mizăm pe o creștere cu cca. 15% a businessului și suntem pregătiți să ne adaptăm din mers pentru a livra valoare reală, într-un mod competitiv”, spune Mătășel.
Metigla este o companie cu origine belgiană, specializată în producția de soluții complete pentru închideri metalice destinate atât segmentului rezidențial, cât și celui industrial și comercial. Începând cu 2000 fabrică exclusiv în unitatea proprie din Ceptura, Prahova – una dintre cele mai moderne unități de producție din Europa Centrală și de Est.
Compania este prezentă și în Belgia, Olanda, Franța, Bulgaria, Polonia, Germania, Italia, Estonia, Republica Democrată Congo.