Amazon, care a devenit în ultimii ani un gigant în domeniul publicității online, a anunțat lansarea serviciului Amazon Retail Ad Service, care permite altor site-uri să utilizeze tehnologia sa publicitară pentru propriile magazine online, transmite CNBC.
Noul serviciu permite companiilor să afișeze ”reclame contextuale relevante, în locul și momentul potrivit” în rezultatele căutărilor, pe paginile de produse și în alte secțiuni ale site-urilor lor, conform declarațiilor Amazon.
Disponibil inițial pentru retailerii din Statele Unite, serviciul presupune tarife bazate pe nivelurile de utilizare, însă prețurile nu au fost dezvăluite, scrie News.ro.
În 2022, Amazon a început să evidențieze veniturile din publicitate în raportările financiare trimestriale, arătând că acest segment a devenit o componentă importantă a veniturilor companiei.
În cel mai recent trimestru, veniturile din publicitate au ajuns la 14,3 miliarde de dolari, plasând Amazon pe locul trei pe piața publicității digitale, după Alphabet și Meta.
Majoritatea veniturilor Amazon din publicitate provin din reclame pentru produse sponsorizate, plasate în rezultatele căutărilor și pe paginile de produse. Noul serviciu, Amazon Retail Ad Service, oferă retailerilor posibilitatea de a personaliza designul, amplasarea și numărul reclamelor afișate pe site-urile lor, utilizând totodată instrumentele de măsurare și raportare oferite de Amazon.
Amazon a precizat că serviciul funcționează pe sisteme separate de propriul său business de retail, iar retailerii își gestionează datele prin conturile lor AWS.
Primele companii care utilizează acest serviciu includ iHerb (retailer de sănătate și wellness), startup-ul de produse alimentare asiatice Weee! și Oriental Trading Co., care vinde jucării și produse pentru petreceri.
CITEȘTE ȘI Furnizorii auto discută cum își pot reloca producția în SUA, după mesajul lui Trump că va majora tarifele la importuri”Am proiectat acest serviciu pentru a aduce beneficii retailerilor, agenților de publicitate și cumpărătorilor și suntem nerăbdători să vedem cum va îmbunătăți rezultatele, va stimula vânzările și va transforma experiența de cumpărături,” a declarat Paula Despins, vicepreședinte al diviziei Amazon Ads Measurement.
Anunțul vine cu câteva zile înainte de târgul anual al Federației Naționale a Retailerilor din SUA.
Aceasta nu este prima dată când Amazon vinde tehnologia și serviciile sale altor companii. Amazon Web Services (AWS) a debutat în 2006, iar în 2022 compania a lansat serviciul Buy With Prime, care combină plățile și serviciile de livrare Amazon pentru alți retaileri.