Gigantul chinez de comerț electronic Alibaba a lansat un motor de căutare bazat pe inteligență artificială, destinat întreprinderilor mici din Europa și America, pentru a le ajuta să găsească furnizori de produse en gros, transmite CNBC.
Noul instrument, numit Accio, nume inspirat de vraja din seria Harry Potter, folosește tehnologia generativă AI pentru a îmbunătăți experiența de cumpărare a companiilor.
Conform declarațiilor lui Kuo Zhang, președintele Alibaba.com, primele teste au arătat o creștere de 40% în intenția de cumpărare în comparație cu motoarele de căutare tradiționale, scrie News.ro.
Accio permite utilizatorilor să găsească produse en gros pe baza unor prompturi text sau imagine și oferă informații despre popularitatea produselor și profitul prognozat.
Această tehnologie se bazează pe modelul de limbaj Tongyi Qianwen dezvoltat de Alibaba, iar baza de date a platformei cuprinde peste 1 miliard de produse și documente din peste 100 de piețe.
În plus, Alibaba și-a extins recent și capacitățile de traducere AI pentru a ajuta comercianții să comunice cu clienți internaționali, susținând că performanța depășește soluțiile de la Google și DeepL.
Accio marchează un pas important pentru Alibaba în diversificarea internațională, deși principalele sale surse de venituri rămân platformele de comerț intern, Taobao și Tmall.