Gigantul american Google a demarat un test pentru a vedea ce impact ar putea avea eliminarea știrilor din versiunea europeană a motorului său de căutare.
Testul are rolul de a evalua măsura drastică a eliminării complete din paginile motorului de căutare a știrilor create de publicațiile europene.
Google vrea să vadă ce impact ar avea această schimbare asupra traficului (dacă traficul motorului de căutare va scădea semnificativ fără știri) și a experienței oferite utilizatorilor.
Dincolo de motorul de căutare, experimentul mai elimină știrile din Google News și fluxul Discover. Acesta este activat pentru 1% dintre utilizatorii câtorva țări din Europa, printre care Belgia, Franța, Italia și Spania.
La fel ca alte companii de tehnologie, Google derulează numeroase experimente pentru a testa diverse schimbări, dar majoritatea sunt realizate fără o comunicare pentru presă.
Faptul că Google a anunțat că testează eliminarea știrilor publicațiilor europene pare mai degrabă să constituie un avertisment, menit să le transmită publisherilor să fie cuminți dacă nu vor să rămână fără traficul din Google.
Asta în contextul în care, de-a lungul timpului, Google s-a luptat cu autoritățile din întreagă lume pentru a scăpa de compensarea instituțiilor de presă, al căror conținut îl preia.