Alphabet, compania-mamă a Google, urmează să fie acuzată de încălcarea regulilor Uniunii Europene destinate controlului asupra puterii companiilor Big Tech, după ce modificările propuse în rezultatele căutărilor nu au reușit să răspundă preocupărilor autorităților de reglementare antitrust ale UE și ale rivalilor companiei, potrivit a trei surse apropiate situației, transmite Reuters.
Comisia Europeană investighează Google pentru posibile încălcări ale Digital Markets Act (DMA) încă din martie anul trecut. Una dintre investigații vizează dacă Google favorizează propriile motoare de căutare verticale, cum ar fi Google Shopping, Google Flights și Google Hotels, în detrimentul rivalilor și dacă discriminează serviciile terților în rezultatele căutărilor.

Conform surselor, acuzațiile iminente se referă la această problemă, scrie News.ro.
Comisia Europeană a refuzat să comenteze situația. Google a făcut referire la o postare pe blog din decembrie a directorului său de competiție pentru EMEA, Oliver Bethell, care a declarat că compania lucrează pentru a găsi o soluție echilibrată împreună cu Comisia.
Bethell a avertizat că modificările suplimentare ale formatului rezultatelor căutărilor ar putea duce la eliminarea unor funcționalități utile.
În ultimele luni, Google a anunțat o serie de schimbări în formatul rezultatelor căutărilor pentru a răspunde cerințelor conflictuale venite din partea site-urilor de comparație a prețurilor, hotelurilor, companiilor aeriene și micilor retaileri. Cu toate acestea, majoritatea acestor entități au respins propunerile ca fiind neconforme cu cerințele DMA.
Autoritățile de reglementare antitrust ale UE sunt nemulțumite de amenințarea Google de a reveni la formatul tradițional de ”blue links” în rezultatele căutărilor, dacă nu poate găsi o soluție pentru a răspunde cerințelor rivalilor, conform uneia dintre surse.
Digital Markets Act (DMA) interzice Google să favorizeze propriile produse și servicii pe platformele sale, încălcarea regulilor putând atrage amenzi de până la 10% din veniturile globale anuale ale companiei.

Acuzațiile împotriva Google vor fi trimise după ce Comisia Europeană va lua decizii în investigațiile separate, mai avansate, asupra Apple și Meta Platforms, conform surselor.
O altă investigație DMA împotriva Google vizează posibilele limitări impuse dezvoltatorilor de aplicații, care nu pot informa utilizatorii despre oferte disponibile în afara Google App Store fără costuri suplimentare.
Această acțiune marchează un nou capitol în eforturile UE de a limita puterea giganților tehnologici și de a promova concurența echitabilă pe piața digitală europeană.