La fel ca în alte regiuni ale lumii, unde i se cere să plătească pentru știrile preluate, Google, ca și Facebook, susține că poate elimina știrile fără vreun impact notabil asupra afacerilor.
Google a publicat rezultatele unui test recent, care a vizat eliminarea știrilor din cadrul versiunii europene a motorului de căutare.
În urma testului, care a fost realizat doar cu un procent dintre utilizatori, a reieșit că eliminarea știrilor nu a afectat în niciun fel veniturile din reclame, iar traficul motorului de căutare a scăzut doar 0,8%.
25 martie - Eveniment Profit.ro IMM - Micii antreprenori, prinși în mijlocul tensiunilor economice și sociale
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Mesajul Google este clar: dacă ne veți impune să plătim pentru preluarea știrilor nu vom avea nicio problemă să le scoate, iar voi nu doar că nu o primiți bani, dar rămâneți și fără traficul pe care vi-l trimite.
Pe de altă parte, Google are secțiunea de știri de foarte mulți ani, iar conform testului se poate spune că a cheltuit degeaba pentru menținerea acesteia.
Deși nu vrea să plătească pentru știrile preluate, gigantul american susține în continuare că este un mare suporter al presei și jurnaliștilor.