Compania chineză ZTE, unul dintre cei mai mari jucători mondiali în producția de telefoane mobile, are ca obiectiv dublarea cotei de piață în România, de la circa 2% la 4%, în umătoarele 12 luni, anunță Florin Vlad, Terminal Sales Director la ZTE Corporation.
"Avem o țintă de creștere a vânzărilor de 100% în următoarele 12-18 luni, vrem să ajungem la dublarea vânzărilor în România. Acum avem undeva la 2% și vrem să ajungem la 4-5% în privința cotei de piață în următoarele 12-18 luni. Pas cu pas vrem să ne consolidăm poziția și să ajungem în Top 5", a spus Vlad.

Reprezentantul companiei spune că atingerea acestui obiectiv va fi posibilă prin angrenarea tuturor retailerilor din România.
"Momentan suntem doar în online și colaborăm doar cu operatorul mobil Telekom Romania Mobile Communications. Pe retail offline suntem prezenți doar în rețeaua Carrefour și avem discuții deschise cu Altex și Flanco. Intrarea în cele două rețele ne va ajuta, cu siguranță, la atingerea obiectivului de cotă de piață în următoarele 12 luni, având o expunere foarte bună. Altex și Flanco sunt jucători mari", a afirmat reprezentantul companiei.
În iulie 2024, ZTE a revenit pe piața locală de smartphone-uri, odată cu lansarea noii game nubi, creată pentru a răspunde nevoilor diverse ale consumatorilor moderni. Mai multe detalii AICI.

"Piața locală a telefoanelor a scăzut în 2023 față de 2022 și a crescut în 2024 față de 2023. În T1 2025 a scăzut în privința numărului de vânzări vândute, dar valoric suntem la fel ca anul trecut, fapt ce arată că s-au vândut telefoane mai scumpe, cu un preț mai mare. Până la finele acestui an sper ca piața să recupereze din scăderea consemnată în T1 2025 și să închidă față de 2024 cu o scădere de 3% în privința numărului de unități vândute și 5-10% în privința valorii.
Estimat, anul trecut, în România au fost livrate circa 4 milioane de telefoane, dar s-au vândut circa 3,7 milioane de telefoane. Valoric, piața telefoanelor se ridică la aproximativ 900 milioane de euro, la preț mediu de retail de 200-250 euro/bucată", a mai spus Vlad.
Înființată în 1985, ZTE a devenit un nume cunoscut pe plan mondial pe segmentul consumer, deși inițial companie era specializată în furnizarea de echipamente pentru operatorii telecom.