Berăria H, care deține cea mai mare Beer Hall/ Bier Halle din Europa, în suprafață totală de 5.000 metri pătrați. în Parcul Herăstrău, din Capitală, va finaliza anul 2024 cu o cifră de afaceri de peste 15,5 milioane de euro, în creștere cu 2-3% față de anul precedent, sumă generată atât de segmentul de food & bar, cât și de cel de vânzări de bilete.
„În contextul actual, estimăm pentru 2025 o creștere de aproximativ 5%, însă încă nu este clar dacă vor exista modificări în ceea ce privește fiscalitatea pentru zona de restaurante și evenimente socio-culturale. Dacă informațiile care au apărut „pe surse” cu privire la creșterea TVA-ului la 19% se vor concretiza, va exista un impact major pentru noi”, spune, pentru Profit.ro, Vlad Dumitru, Manager General Berăria H.
Ultimii doi ani au fost marcați de foarte multe schimbări legislative, adaugă el, precum creșterea TVA-ului la berea draft, modificări în ceea ce privește impozitul specific, creșteri succesive ale salariului minim, modul de tratare a cash-ului, taxa pe zahăr și creșterea TVA la anumite produse, impozitarea bacșișului, valori nutriționale și E-uri pe meniu, creșterea TVA-ului la bilete, SGR și eFactura.
„Și probabil vor apărea în continuare schimbări cu impact și în 2025. Deși nu neg că multe (nu toate) dintre aceste măsuri erau necesare, modificarea constantă a regulilor jocului și ambiguitatea nu sunt de bun augur, mai ales pentru o industrie în care activează preponderent firme mici, locale, care nu ar trebui să aloce resurse semnificative pentru fiscalitate și conformare. Țările care fac performanță în zona de turism/HoReCa au înțeles acest lucru și oferă un cadru simplificat și ușor de înțeles și aplicat”, precizează acesta.
Vlad Dumitru mai spune și că, pe segmentul de food, prețurile materiei prime au fost stabile în 2024. În schimb, la băuturi, prețurile continuă să crească.
„Dacă în anii trecuți am văzut creșteri semnificative, anul acesta, pe zona de mâncare, prețurile materiei prime au fost stabile.
CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Guvernul alocă un ajutor de stat companiei Nokian Tyres, care a plecat din Rusia și a lansat o mega-investiție în RomâniaLa băuturi însă, vedem în continuare unele creșteri, în general în linie cu inflația, iar prețul de meniu este afectat, pe lângă costuri, și de creșterea TVA-ului de anul acesta, plus taxa pe zahăr”, afirmă el.
Despre piața de restaurante și evenimente, care a trecut printr-o perioadă extrem de dinamică în anii 2022-2023, imediat după pandemie, Vlad Dumitru observă o „temperare a acestei efervescențe” începând cu acest an.
CITEȘTE ȘI FOTO Protocol pentru fabricarea primei drone românești„Se caută din ce în ce mai mult experiențe, nu doar mâncare, iar noi excelăm în acest sens. Reușim să ne segmentăm foarte bine clienții prin diversitatea de evenimente și activități ce au loc în locația noastră.
Oferim un spațiu potrivit atât pentru companii cu peste 2.000 de angajați pentru petrecerea anuală, cât și pentru familii cu copii, persoane care doresc să iasă cu colegii după job sau fani ai artiștilor și trupelor, indiferent de genul muzical preferat”, mai spune acesta.
Până la finalul anului, Vlad Dumitru estimează ca Berăria H să înregistreze un trafic de peste 700.000 de persoane, un nivel similar cu cel de anul trecut.
„În cele mai bune zile, se consumă peste 8.000 de beri la noi, dar sunt și multe zile când băuturile răcoritoare și apa câștigă în fața berii”, mai spune acesta.
CITEȘTE ȘI FOTO Paradisul Verde din Corbeanca devine Zooma, sub umbrela City Grill Group. Cel mai mare centru de evenimente din zona metropolitană București, anunțat în premieră de Profit.ro„Berăria H a împlinit de curând 10 ani. Avem o echipă stabilă, formată în mare parte din români (avem sub 10% personal străin). Nu mai vedem fluctuațiile de acum 5-6 ani, care erau cauzate pe de o parte de exodul angajaților în țările din vest și pe de altă parte de începerea sezonului estival”, adaugă Managerul General al Berăriei H.
Recent, Berăria H a achiziționat restaurantul Shorley din capitală, atât clădirea, cât și dreptul de utilizare a mărcii.
Restaurantul Shorley din Regie este unul dintre primele deschise în București în anii ’90 și a devenit un reper pentru studențimea din '90 - 2000.
„Plănuim un proiect extins de regenerare urbană care, pe lângă Berăria H Iași, va include diverse funcțiuni comerciale din sfera divertismentului și a ieșirilor în oraș, creând un nucleu dinamic al vieții sociale pentru comunitate. Am planificat două faze de dezvoltare, cu o investiție totală estimată la peste 40 de milioane de euro”, spunea atunci Vlad Dumitru.
Berăria H a câștigat recent și licitația pentru activele fostei fabrici de Țigarete Iași, unde va deschide o nouă locație sub același brand.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Axel Johnson achiziționează La Fântâna de la fondul de investiții suedez Oresa„La Iași am câștigat o licitație pentru 30.000 mp de teren și deja lucrăm la un master-plan pentru un proiect integrat, care va include Berăria H Iași, o locație comparabilă ca dimensiune cu cea din Herăstrău.
Viziunea noastră este să creăm un district al vieții sociale din Iași. Pe lângă Berăria H, acesta va cuprinde diverse funcțiuni comerciale dedicate divertismentului și ieșirilor în oraș: o sală de conferințe și spații pentru evenimente corporate sau private, o zonă pentru copii, o mini-pădure urbană, o piațetă, activități recreaționale precum bowling, biliard și ping-pong și, desigur, locații HoReCa (Riviera, Shorley, dar și concepte noi).
Pentru noi, strategia de a asigura o creștere importantă în anii următori se bazează pe deschiderea de noi locații. Pe lângă proiectul de la Iași, în următorii doi ani, ne propunem doua deschidere noi în orașe mari precum Timișoara, Cluj, Galați-Brăila, Constanța”, explică acesta.
CITEȘTE ȘI Lucian Baltaru, CEO Sameday Courier: Piața curieratului a avut un an surprinzător de bun. Pariul nostru este cel mai mare e easybox-ul, care a schimbat piața curieratului. Credem că acesta este viitorul curieratuluiBerăria H a fost deschisă în toamna anului 2014 de Vlad Dumitru, Iulian Stanciu (șeful eMag) și Maria Ioana Iancu cu o investiție de 3 milioane euro.
Profit.ro a anunțat în 2019 că Iulian Stanciu, proprietar Flanco, Atelierele Pegas și NOD și acționar Dante Internațional, administratorul eMAG, cel mai mare retailer local online, a decis să iasă din acționariatul Berăria H.
Clădirea berăriei din București este deținută de Băneasa Investments, firmă controlată de Puiu Popoviciu, care are și centrul comercial Băneasa Shopping City.