Înființată în urmă cu mai bine de două decenii de familia turcă Packan, rețeaua de șhaormerii Dristor Kebap a ajuns în prezent la 13 unități, toate în regiunea București-Ilfov, dintre care două sunt în mall-uri, restul fiind restaurante stradale.
Patru dintre unitățile stradale sunt axate doar pe delivery.
„Nu aș putea spune că avem planuri de extindere în momentul acesta, pentru că e destul de dificil. Așteptăm și noi să se mai stabilizeze un pic piața și ulterior vom vedea cu planurile de extindere, dar, în momentul acesta nu avem plan, cel puțin nu pentru locații mari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tocmai de aceea a apărut și această strategie de a merge pe locații mici, chirie mică, personal redus, costuri reduse. De asemenea, nu avem planuri momentan nici pentru a ieși în afara Bucureștiului”, spune, pentru Profit.ro, Mustafa Geihun, administratorul rețelei Dristor Kebap.
Acesta estimează că următorul restaurant Dristor Kebap va fi inaugurat cel mai probabil în primăvara anului următor și va fi tot o unitate stradală.
„Mizăm pe stradal, pentru că și în mall-uri au crescut costurile foarte mult, dar fiecare vine cu plusuri și minusuri. În mall ai avantajul că deja se generează un trafic pietonal, ai deja niște condiții asigurate, independent de anotimp.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Prima platformă de închiriere a roboților, lansată în Elveția de un român, intră pe piața locală. Vrea ca roboții să fie folosiți la fel de simplu ca o bicicletăÎn schimb, stradalul îți oferă această libertate a programului, ai flexibilitatea negocierii chiriei, pe când la mall-uri se practică și chirie procentuală, costurile au început să vină din ce în ce mai mari. Dar cred că stradalul este mai eficient pentru că îți dă libertate și acolo poți să-ți pui amprenta mai lejer”, spune acesta.
Pentru 2025, Mustafa Geihun apreciază că cel puțin o nouă unitate Dristor Kebap va fi inaugurată, fiind vizat în principal Sectorul 1 al Capitalei, unde există și cerere.
CITEȘTE ȘI VIDEO Mămăligă la dozator, în Italia„Cred că Bucureștiul încă este în dezvoltare și cel puțin pentru zona de nord mai este loc de locații. Există și cerere în aceeași măsură pentru zona de nord, inclusiv zona de nord către Ilfov. De asemenea și Ilfovul se dezvoltă foarte mult, zona metropolitană, unde și acolo cred că, ușor-ușor, va fi nevoie”, precizează acesta.
Numai shaormeriile Dristor Kebap și Dristor Doner Kebap au adus familiei Packan vânzări de circa 70 de milioane de lei în 2023, în creștere față de anul anterior și profituri de circa 6 milioane de lei.
„Noi nu suntem în business care mergem pe planificare foarte mult sau pe strategii pentru următorii ani. Singura noastră strategie este ca clientul care vine în locație să plece mulțumit, iar experiența să-l determine să revină.
CITEȘTE ȘI FOTO Cererea pentru reconectarea la viața autentică de la sat, în creștere cu 30%. Cât costă o astfel de experiențăNu avem o strategie financiară pe următorii ani de extindere locații. Singura strategie este să avem grijă să ne optimizăm costurile, să eficientizăm costurile, să îmbunătățim calitatea, să menținem cel puțin calitatea așa cum este, să îmbunătățim, să diversificăm un pic”, afirmă el.
Familia Packan deține și o fabrică în București, care aprovizionează businessul de șaormerie. Potrivit termene.ro, Dristor Kebap Factory SRL, firma care controlează fabrica, a înregistrat în 2023 afaceri de circa 13 milioane de lei, în creștere cu 10% față de anul precedent și o pierdere de 1,7 milioane de lei.
„Producem acolo tot ce este necesar pentru businessul de șhaormerie. Capacitatea de producție este dozată cât să deservească locațiile Dristor, nu pentru exterior. Adică noi nu facem shaorma să vindem în exterior sau să facem export”, mai spune acesta.
CITEȘTE ȘI FOTO Stay Fit Gym deschide un nou centru de fitness și devine cea mai mare rețea din România și Europa de EstGrupul de firme controlat de familia Packan mai deține și o măcelărie – Măcelăria Dristor.
„Odată cu acest concept de stakehouse, am venit și noi cu un concept nou - de la fast food am făcut fast grill. Ulterior au început să mai apară genul acesta de concepte, ceea ce este îmbucurător, dar înseamnă că oamenii încep să caute să mănânce o carne de calitate într-un timp scurt.
Cred că consumatorii au început să devină din ce în ce mai conștienți de ceea ce consumă și vor să obțină din ce în ce mai multă calitate pentru banii pe care îi plătesc. Asta face ca piața să fie mai competitivă și îi obligă automat și pe cei care oferă produse, servicii să își îmbunătățească calitatea, să fie atenți la ceea ce oferă, ceea ce e un lucru bun pentru noi toți”, mai spune Mustafa Geihun, care se arată optimist pentru anul 2025 în ceea ce privește evoluția mediului de business.
CITEȘTE ȘI Platforma growdash - lansată pe piața din România, prima extindere în Europa Centrală și de Est„Cred că acolo unde sunt provocări, există și oportunități și soluții și atunci privim prin această perspectivă lucrurile. Sunt provocări foarte multe începând de la costuri, de la forța de muncă, digitalizare, tehnologizare. Încercăm și noi pentru perioada următoare să includem în business-ul acesta și partea de tehnologizare, digitalizare. Sunt foarte multe provocări, dar cred că asta face ca mediul de business să fie plăcut”, adaugă acesta.
Primul restaurant Dristor Kebap a fost inaugurat în 1999, în cartierul bucureștean Dristor.
Afacerile familiei Packan cuprind și activități de exchange valutar, prin firma Nasip Exchange SRL, care a avut afaceri de 5,8 milioane de lei în 2023, dar și de creștere a animalelor, mai exact a păsărilor.