INTERVIU Georgeta Grecu, Director General Swissôtel Poiana Brașov, cel mai nou mare brand hotelier lansat în România: Aproape 100% dintre angajați sunt recrutați local. Vom plasa Brașovul pe harta turismului internațional de lux

INTERVIU Georgeta Grecu, Director General Swissôtel Poiana Brașov, cel mai nou mare brand hotelier lansat în România: Aproape 100% dintre angajați sunt recrutați local. Vom plasa Brașovul pe harta turismului internațional de lux
scris astăzi, 10:15

NORRMA, companie de dezvoltări imobiliare, a inaugurat la începutul lunii septembrie în Poiana Brașov primul hotel din România sub brandul Swissôtel, care aparține grupului hotelier francez Accor, prezent cu mai multe branduri pe piața locală.

Swissôtel Poiana Brașov este și primul hotel de 5 stele din Poiana Brașov.

Urmărește-ne și pe Google News

Pentru primul an de funcționare, Georgeta Grecu, director general al hotelului de 5 stele Swissôtel Poiana Brașov, estimează un grad de ocupare de 70% și peste 30.000 de turiști.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

“Credem că, dintre turiștii care ne vor alege anul viitor, 70% vor veni pentru leisure și 30% în calatorii de tip corporate. Evenimentele (MICE) ar putea genera între 15-20% din venituri. Acestea vor include conferințe private pentru top management, întâlniri strategice și ședințe de board ale companiilor multinationale, precum și lansări de produse pentru branduri premium, în special din domeniul fashion-ului de lux.

Ne așteptăm ca aproximativ 65% dintre oaspeții hotelului să fie români și 35% internaționali. Publicul nostru țintă include familii și cupluri în căutare de experiențe high-end, turiști care apreciază wellness-ul și gastronomia locală, echipe de conducere pentru retreat-uri sau sesiuni de planificare și vizitatori pasionați de activități outdoor”, spune, pentru Profit.ro, Georgeta Grecu.

EXCLUSIV FOTO Fratelli a semnat contractul pentru a veni în locul celebrului La Mama Ateneu, închis după 22 ani: Îl vom numi Casa Fratelli CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Fratelli a semnat contractul pentru a veni în locul celebrului La Mama Ateneu, închis după 22 ani: Îl vom numi Casa Fratelli

Pentru primul an de funcționare este preconizată o cifră de afaceri de aproximativ 4 milioane de euro, adaugă aceasta.

“Planificăm o creștere a veniturilor cu 15%, prin diversificarea ofertelor și optimizarea gradului de ocupare în extrasezon. Printre inițiativele noastre se numără: pachete wellness și detox pentru primăvară și toamnă, retreat-uri corporate și team-building-uri pentru companii, evenimente culinare și festivaluri tematice, seri speciale cu bucătari de renume internațional, fine dining reinterpretat cu produse locale, meniu exclusiv pentru cine romantice sau private.

Ne propunem să consolidăm reputația hotelului pentru design, servicii de wellness și gastronomie de excepție, astfel încât să ne poziționăm în topul hotelurilor de 5 stele din România. Prin parteneriate strategice cu agenții de incoming, operatori de lux și platforme globale de travel, vizăm atragerea unui număr mai mare de turiști internaționali”, mai spune directorul general al Swissôtel Poiana Brașov.

FOTO Cristian Turculeț, Rex Concepts, care a lansat expansiunea Burger King în România: Există un trend în creșterea segmentului de QSR, dar nu afectează în mod special restaurantele tradiționale à la cart CITEȘTE ȘI FOTO Cristian Turculeț, Rex Concepts, care a lansat expansiunea Burger King în România: Există un trend în creșterea segmentului de QSR, dar nu afectează în mod special restaurantele tradiționale à la cart

Pentru deschiderea Swissôtel Poiana Brașov, compania dezvolatoare Norrma a alocat un buget de aproximativ 18 milioane de euro.

“Echipa noastră include aproximativ 50 de persoane pentru operațiunile hoteliere și alte 30 pentru restaurant. Ne mândrim cu faptul că aproape 100% dintre angajați sunt recrutați local, din zona Brașovului, ceea ce contribuie la autenticitatea si specificul local al serviciilor noastre”, precizează aceasta.

Hotelul va fi operat în baza unui contract de franciză pe 20 de ani. Swissôtel este unul dintre cele mai cunoscute branduri elvețiene din lume, cu peste 30 de hoteluri la nivel mondial.

"Am ales afilierea cu Swissôtel datorită prestigiului unui brand internațional recunoscut pentru servicii premium și standarde de excelență. Valorile noastre se aliniază cu sustenabilitatea și impactul pozitiv asupra comunității locale promovate de Accor si Swissôtel. Prin platformele globale de marketing si distribuție oferite de Accor și tradiția elvețiană a brandului Swissôtel, vom plasa Brașovul pe harta turismului internațional de lux", mai spune Georgeta Grecu.

FOTO CONFIRMARE Marian Alecu a reluat investițiile în hoteluri, lansând la kilometrul zero al Bucureștiului una din cele mai luxoase unități boutique, cu fântână de peste 100 de ani. Primul client a fost un ministru german CITEȘTE ȘI FOTO CONFIRMARE Marian Alecu a reluat investițiile în hoteluri, lansând la kilometrul zero al Bucureștiului una din cele mai luxoase unități boutique, cu fântână de peste 100 de ani. Primul client a fost un ministru german

Hotelul are o capacitate 64 de camere și apartamente.

"Ne dorim să contribuim la poziționarea Brașovului ca o destinație de 5 stele apreciată atât de turiști români, cât și internaționali. Prin deschiderea acestui hotel, creăm locuri de muncă și atragem talente locale. De asemenea, stimulăm interesul pentru noi investiții hoteliere internaționale în regiune", precizează directorul general al Swissôtel Poiana Brașov.

Georgeta Grecu mai adaugă și că poziționarea strategică a Transilvaniei ca destinație turistică internațională este susținută de Brașov, care funcționează ca un hub regional, datorită infrastructurii turistice bine dezvoltate.

"Considerăm că Transilvania beneficiază de un patrimoniu cultural bogat, cu atracții emblematice precum Castelul Bran, Biserica Neagră și Sighișoara. Observăm o creștere a turismului incoming, iar diversitatea naturală – munți, păduri și peisaje alpine – contribuie la atractivitatea regiunii pentru activități outdoor.

Vedem o creștere a interesului pentru experiențe personalizate și sustenabile, alături de tendințe globale care favorizează turismul de wellness și eco-friendly. Parteneriatele cu operatorii internaționali și poziționarea Brașovului ca destinație pentru evenimente – conferințe, festivaluri și competiții sportive – reprezintă alte oportunități majore", mai spune aceasta.

FOTO Radu Zaharia, director dezvoltare franciză Simigeria Petru: Vrem să ne extindem spre Vest. O să ajungem să lucram și noi cu oameni de afară, dar e complicat, nu poți lucra cu oameni care după 1-2 luni fug, au și educație precară CITEȘTE ȘI FOTO Radu Zaharia, director dezvoltare franciză Simigeria Petru: Vrem să ne extindem spre Vest. O să ajungem să lucram și noi cu oameni de afară, dar e complicat, nu poți lucra cu oameni care după 1-2 luni fug, au și educație precară

În ceea ce privește provocările stațiunii Brașov în atragerea turiștilor, Georgeta Grecu subliniază infrastructura turistică insuficient dezvoltată, care limitează accesul în anumite zone și mobilitatea prin lipsa transportului feroviar modern.

"De asemenea, sezonalitatea accentuată determină o scădere a cererii în extrasezon, iar promovarea internațională limitată face ca multe locații să rămână necunoscute turiștilor străini.

Concurența internațională, prin destinații precum Alpii sau Carpații Slovaci, este o provocare constantă. De asemenea, impactul economic global poate afecta bugetele turiștilor premium, iar schimbările climatice pot reduce perioadele de zăpadă necesare sporturilor de iarnă", afirmă ea.

FOTO Fondatorul Fryday, concurent în România cu McDonald’s, KFC și Burger King: Nu există workaround-uri. Ori joci ca ei, ori stai acasă, ori nu te apuci de treaba asta. Jucătorii internaționali sunt prioritizați de mall-uri! CITEȘTE ȘI FOTO Fondatorul Fryday, concurent în România cu McDonald’s, KFC și Burger King: Nu există workaround-uri. Ori joci ca ei, ori stai acasă, ori nu te apuci de treaba asta. Jucătorii internaționali sunt prioritizați de mall-uri!

Brandul Swissôtel aparține grupului francez Accor, care se extinde puternic în România.

Profit.ro a anunțat recent că Accor, lider mondial în domeniul ospitalității, vizează o extindere puternică în România în următorii 3-5 ani. Grupul vrea să aducă pe piața locală și două noi branduri.

În România, Grupul Accor este prezent de circa 30 de ani, cu brandurile ibis, ibis Styles, Mercure, Novotel și Pullman, având în operare 21 de hoteluri, cu circa 2.200 de camere.

România este și a doua țară din Europa de Est ca număr de camere deținute și venituri pentru grupul Accor, după Polonia. La nivel global, grupul Accor este prezent cu cele 45 de branduri ale sale în 110 țări.

„Ambiția noastră este să punem în lumină peisajul divers, cultura vibrantă și istoria bogată a României atât în fața turiștilor internaționali, cât și a celor locali. Deschiderea Swissôtel Poiana Brașov marchează o etapă semnificativă pentru Accor, pentru că aduce în țară un nou brand de prestigiu mondial, ceea ce reflectă angajamentul nostru de a continua să ne extindem oferta în România", spune Frank Reul, Vice President – Development Accor Premium, Midscale & Economy for Eastern Europe, Balkans, Italy & Greece.

„Afilierea noastră la prestigiosul brand Swissôtel, parte a Grupului Accor, ne permite să oferim o combinație de neegalat de servicii premium, wellness, sustenabilitate și experiențe culturale autentice. Împreună, redefinim esența luxului discret în cea mai importantă stațiune montană din România", completează Alexu Toader, Business Growth Director, NORRMA, companie dezvoltatoare a hotelului Swissôtel Poiana Brașov.

viewscnt
Afla mai multe despre
georgeta grecu
swissôtel poiana brașov
norrma
accor