Rețeaua de restaurante cu servire rapidă Noodle Pack, fondată în urmă cu 10 ani de către antreprenorii Daniel Tișea și Samuel Hanuseac, plănuiește să deschidă între 5-7 restaurante în 2025, dar și să intre pe o piață nouă, însă dezvoltarea business-ului va fi puternic influențată de contextul economic și politic, care se anunță a fi unul dificil și plin de incertitudini.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În prezent, lanțul Noodle Pack are 38 de restaurante, dintre care unul în Viena, și un singur drive-thru, pe care l-a inaugurat în 2022.
„Planurile pentru 2025 sunt să ne dezvoltăm. Suntem o companie dinamică, care ne-am dezvoltat, dar din păcate sunt factori externi care nu țin de noi, care pot să influențeze foarte mult viteza de dezvoltare, numărul de restaurante pe care îl deschizi într-un an, modul în care te adaptezi la ceea ce se întâmplă în piață. Ideea e că nu știm ce va fi în 2025, în condițiile în care toată lumea este într-o așteptare în a vedea cum se vor regla lucrurile din punct de vedere economic.
Noi, antreprenorii, suntem supărați pe ceea ce se întâmplă în piață, pe modul în care suntem susținuți de către Guvern. Trăim consecințele unei conduceri care, din punctul nostru de vedere, nu ține cont de antreprenorii români și de cei care au făcut ceva cu impact social”, spune, pentru Profit.ro, Daniel Tișea, co-fondatorul Noodle Pack.
Un scenariu mai optimist, adaugă el, ar fi să poată deschide între 5 și 7 restaurante în următorul, dar și reluarea extinderii internaționale.
CITEȘTE ȘI FOTO Câștigătoarea marelui premiu la Loto 6/49 a venit să ridice banii„Va fi un mix între restaurante în mall-uri și stradale. Nu abordăm drive-thru-urile, ele necesită o investiție mult mai mare și în contextul economic actual nici măcar nu luăm în calcul să căutăm varianta de drive-thru. Suntem însă deschiși pentru variante stradale sau mall-uri. Ne uităm către orașe cu putere de consum mai mare.
Avem deschisă o locație în Viena și discutăm acum și pentru deschiderea unui restaurant în Budapesta în 2025. Momentan însă nu putem să luăm niște decizii în contextul dat, pentru că totul se rezumă la ce se va întâmpla din 2025.
Dacă criza financiară va pune o presiune și mai mare pe noi, cei care suntem în prima linie, va fi foarte greu să-ți faci planuri de dezvoltare”, mai spune acesta.
România ar putea suporta circa 70-80 de restaurante Noodle Pack, în timp ce Bucureștiul mai poate să ducă cel puțin dublu față de cele 11 existente acum.
„Strategia rămâne să creăm o comunitate cât mai mare în jurul brandului, comunitatea Noodle Pack - Join the Pack! în care oamenii să migreze dinspre produsele tradiționale shaorma, burger, pizza spre produse care au la bază un produc asiatic. Noi nu promovăm un produs chinezesc sau un produs asiatic, ci o rețetă proprie Noodle Pack care are la bază un produs asiatic”, precizează Daniel Tișea.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Spartan pregătește o extindere agresivă, inclusiv în străinătate, după ce a fost vândut: Unul din planuri - 20 de restaurante în Spania și 10 în UK cu cel care dezvoltă Decathlon și Auchan. "De acum va veni Spartan mai aproape de tine."Pentru 2025, antreprenorul estimează un buget de investiții de peste 4,5 milioane lei, în linie cu cel din 2024. Numai în deschiderea unui restaurant sunt necesari circa 200-250.000 de euro.
„Noi dezvoltăm și am dezvoltat business-ul cu finanțare bancară. Ori dacă eu îmi fac un business plan la momentul în care am contractat un credit și în 2 ani de zile dobânda se dublează, cam cum ne dă asta calculele peste cap? Nu e un context în care să fim fericiți și să zicem că e totul bine, că lucrurile funcționează, că există putere de cumpărare. Nu există! Cea mai scumpă apă din Europa se plătește în România la raft, avem cea mai mare inflație din toată Europa și clar lucrurile astea se simt”, afirmă co-fondatorul Noodle Pack.
Pentru 2024, Daniel Tișea estimează o cifră de afaceri de 106 milioane lei, în creștere față de 2023, când businessul a avut un rulaj de 99,5 milioane de lei, iar pentru 2025 se așteaptă ca vânzările să depășească 120 de milioane de lei.
În ceea ce privește profitabilitatea afacerii, acesta afirmă că „sunt șanse să nu fie profit în 2024, în condițiile în care au existat investiții semnificative în dezvoltare”.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Nordsee reia extinderea în România după mulți ani de pauză: Mai aducem muncitori străini. Sunt foarte zâmbitori și primitori„Toți banii se duc pe taxe, angajați, materie primă, chirii, rate. Sperăm ca cei care vor forma noul guvern să ia decizii bune pentru operatorii și pentru antreprenorii din România care au capital românesc, care nu beneficiază de bugete extraordinar de mari ca să putem dezvolta în continuare și să putem să creăm și mai multe locuri de muncă.
Consider că ar trebui să pună mai puțină presiune pe companiile care-și aduc aportul la bugetul statului semnificativ, să fie niște măsuri care să decongesioneaze puțin presiunea asta a taxelor pe care noi le plătim, care ar putea să genereze buget pentru companii ca și Noodle Pack, de exemplu, care vrea să se dezvolte, să creăm și mai multe locuri de muncă”, mai spune Daniel Tișea.
Business-urile din HoReCa, adaugă el, nu mai pot fi competitive în condițiile date, cu toate majorările extrem de mari de prețuri.
„Polonia de exemplu beneficiază de subvenții. În România nu se dau subvenții. Ar fi utile dobânzi mai mici pentru dezvoltarea business-ului, taxe mai puține pentru angajați. Sunt măsuri care se pot lua. Nu vorbim de un scenariu de paradis fiscal, ci de niște măsuri care pot să elibereze puțin presiunea asta, cel puțin de pe companiile românești în așa fel încât să putem merge mai departe și să funcționăm”, precizează antreprenorul.
CITEȘTE ȘI FOTO Fondatorul Fryday, concurent în România cu McDonald’s, KFC și Burger King: Nu există workaround-uri. Ori joci ca ei, ori stai acasă, ori nu te apuci de treaba asta. Jucătorii internaționali sunt prioritizați de mall-uri!Despre atragerea unui investitor strategic pentru a accelera dezvoltarea afacerii, Daniel Tișea afirmă că „au fost doar discuții amicale, dar nimic concret”.
Iar în ceea ce privește dezvoltarea francizei Noodle Pack, acesta spune că „nu funcționează în România” și nici nu mai au planuri de a merge în direcția aceasta, închizând toate francizele pe care le aveau plan local.
În schimb, va franciza conceptul pe plan internațional. Compania a mai avut francize în Sofia (Bulgaria) și Budapesta (Ungaria) pe care le-a închis „în timpul și din cauza pandemiei”, însă, acum, poartă discuții pentru a redeschide o nouă locație în Budapesta.
„Muncești mai mult pentru niște francizați care consideră că, dacă au investit o sumă de bani, trebuie să-și scoată banii într-un an înapoi și să facă și profit. Nu am găsit în România francizați care să aibă o mentalitate de antreprenor, în care să investească, să înțeleagă că business-ul de HoReCa e un business de execuție, în care trebuie să fii prezent. Nu poți să-l faci din spatele unui calculator.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE FOTO Digi s-a lansat astăzi în Belgia, "surpriza istorică" a ultimului sfert de secol. Cu ce prețuri vrea să schimbe piațaÎn străinătate da, dacă vorbim de o companie care are experiență în domeniu, care are un portofoliu cu domeniu de activitate similar, nu zicem nu și suntem deschiși. Dar pentru România nu am abordat varianta de franciză”, subliniază acesta.
Noodle Pack are circa 500 de angajați în prezent, dintre care 20% sunt muncitori străini.
„Avem de gând să mai aducem în condițiile în care recrutezi foarte greu forță de muncă din țară. Dar, în primul rând, am vrea să recrutăm angajați români. Oamenii buni și oamenii care vor să muncească, din păcate, aleg să plece din țară. Suntem nevoiți să apelăm la forță de muncă străină, care înseamnă alte cheltuieli.
CITEȘTE ȘI FOTO Cel mai important fond de private equity din Țările Baltice cumpără producătorul Pufina, cel mai mare procesator de produse de hârtie pentru uz casnic din RomâniaTrebuie să te ocupi de permisele de muncă, să îi aducem în legalitate, să le oferim cazare. Deja vorbim de un alt business, acela de a gestiona niște oameni care vin din altă țară să lucreze la tine în țară”, explică el.
„Am creat un brand în piață și e un produs diferit decât ce abordează toate celelalte QSR-uri. Ne-am luptat foarte mult să dezvoltăm cultura Noodle. Considerăm că din zona de QSR suntem un brand care abordează un produs mai healthy decât celelalte produse din piață. Lucrăm cu furnizorii de la care cumpărăm materie premium”, mai spune Daniel Tișea.