Clienții ING Bank România au la dispoziție o nouă modalitate de plată sau transfer bancar instant către alte persoane fizice, prin scanarea unui cod QR generat de beneficiarul plății. Noua funcționalitate este disponibilă de astăzi în Home’Bank și reprezintă prima etapă a procesului de implementare în cadrul ING Bank România a serviciului de plăți instant RoPay, lansat în 2024 de TRANSFOND și Asociația Română a Băncilor.
RoPay este un serviciu gratuit pentru persoanele fizice.

Pe măsură ce se vor înrola comercianți și prestatori de servicii în RoPay, clienții ING Bank vor putea face plăți atât la micii, cât și la marii comercianți, inclusiv contactless, vor putea efectua cumpărături online sau achita facturi de utilități. Prin RoPay se pot iniția plăți instant între conturi aflate la bănci diferite sau între conturi aflate la aceeași bancă, fără utilizarea detaliilor bancare sau a cardului.
„Implementarea sistemului RoPay înseamnă că prin simpla scanare a unui cod QR, utilizatorii aplicației Home’Bank pot efectua o plată instant, de pe telefonul mobil sau tabletă, către alți clienți ING sau ai altor bănci care participă la RoPay.” - Eleni Skoura, Executive Board Member și Head of Retail Banking ING Bank Romania.
ING face pași importanți către viitorul plăților digitale, implementând sistemul de plăți instant RoPay și în relația cu comercianții
Cu sprijinul Payten, parte din ASEE Group, ING Bank va introduce în curând soluții de acceptare a plăților care permit comercianților să încaseze instant, utilizând terminale precum POS Sharing.
În cazul în care clientul optează pentru RoPay, terminalul POS va genera un cod QR, care va putea fi scanat cu aplicația Home’Bank, iar suma va fi transferată în contul comerciantului în aproximativ 10 secunde
Aceste plăți funcționează pentru conturile deschise în România, la băncile înrolate în acest sistem și nu sunt comisionate.

Limitele maxime pentru sumele tranzacționate prin RoPay sunt de 49.999 lei pentru o plată către o persoană fizică și de 99.999 lei pentru o comandă online la un comerciant (E-commerce) sau la POS.
Pentru a achita în magazinele fizice, utilizatorii Home’Bank trebuie să fie autentificați în aplicație. Apoi, plata poate fi efectuată prin scanarea codului QR RoPay afișat de către comercianți, fie la POS, fie aplicat pe sticker, după verificarea detaliilor plății și autorizare.
ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.