Grupul farmaceutic francez Sanofi a anunțat joi o ofertă de 9,3 miliarde de dolari de preluare a Medivation, chiar dacă producătorul american de medicamente pentru cancer i-a respins propunerile, relatează Reuters.
Decizia Sanofi de a încerca preluarea Medivation marchează o revenire a companiei la achizițiile în sectorul biotehnologiei, compania fiind interesată de noi tratamente pentru cancer în vederea dezvoltării portofoliului și compensării declinului vânzărilor medicamentului pentru diabet Lantus, scrie News.ro
Oferta neangajantă făcută de Sanofi este de 52,5 dolari pentru o acțiune Medivation, în numerar, reprezentând o primă de 50% față de cotația medie a titlurilor într-o perioadă de două luni, anterioară primelor zvonuri de preluare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Prețul oferit este totuși numai ușor mai ridicat comparativ cu cotația de 52,05 dolari pe acțiune înregistrat de titlurile Medivation la închiderea tranzacțiilor de miercuri, reflectând creșterea cotațiilor acestora în ultimele săptămâni, pe fondul speculațiilor legate de ofertă.
Reuters a relatat luna trecută că Medivation colaborează cu JPMorgan, în legătură cu interesul unor companii de cumpărare a acesteia, dar producătorul american de medicamente nu este interesat să fie preluat.
Sanofi și grupul britanic AstraZeneca s-au aflat între companiile interesate de Medivation.
CITEȘTE ȘI Producătorii de medicamente cer transparență în calculul taxei clawback și oprirea fraudei în sistemul public de sănătatePotrivit analiștilor, Sanofi ar putea avea în față o luptă lungă pentru preluare, fiind posibil ca și alți producători de medicamente să se implice, între aceștia și Astellas Pharma, partenerul Medivation la producția medicamentului Xtandi pentru cancer de prostată.
Sanofi, cel mai mare producător francez de medicamente, trece printr-o perioadă dificilă din cauza scăderii vânzărilor produsului pentru diabet Lantus, grupul avertizând că nu va înregistra o creștere notabilă a profitului în următorii doi ani.
Industria farmaceutică mondială a fost marcată în ultimii doi ani de o serie de fuziuni și achiziții, marile companii încercând să se concentreze pe un număr mai mic de afaceri în care să obțină poziții de lider, deseori prin achiziția unor companii de biotehnologie noi.