Proiectul de modificare a Legii privind operațiunile petroliere offshore asumat de actuala coaliție de guvernare și aflat pe circuitul parlamentar în procedură de urgență păstrează o prevedere din forma actuală în vigoare a actului normativ care riscă să fie discriminatorie, consideră Consiliul Concurenței.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Este vorba de articolul care stipulează că "Subcontractorii nerezidenți ai titularilor acordurilor petroliere sunt obligați ca, în termen de 30 de zile de la data încheierii primului contract, să înființeze și să mențină pe toată durata contractului o filială sau sucursală cu sediul în România, conform prevederilor legale în vigoare".
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"În acest sens, având în vedere faptul că nu se cunoaște cu exactitate întinderea obligației impuse asupra contractorilor nerezidenți (cheltuieli financiare, resurse umane, necesitatea sau nu a înregistrării în scopuri de TVA etc), acest articol nu poate fi evaluat cu precizie din perspectiva posibilelor efecte asupra concurenței. Totuși, având în vedere practica Comisiei Europene, trebuie luat în considerare faptul că aceste prevederi ar putea da naștere unui tratament diferențiat pentru subcontractorii nerezidenți care au deja un sediu înregistrat în Uniunea Europeană și care ar fi obligați să înființeze și în România un nou sediu", se arată în avizul Consiliului Concurenței asupra proiectului de modificare a Legii offshore, primit la Senat.
Potrivit sursei citate, în măsura în care costurile de înființare a unui sediu operațional suplimentar ar fi semnificative, îndeosebi pentru firmele mai mici, aceste costuri suplimentare față de cele avute de companiile locale ar putea face accesul comercianților din UE în România mai dificil și mai costisitor.
"Astfel, ar putea fi ridicate obstacole în calea comerțului între statele membre și, prin urmare, ar putea fi afectată piața internă, prin discriminarea partenerilor comerciali pe bază de naționalitate", conchide Consiliul Concurenței.
După cum a relatat Profit.ro, anterior, Consiliul Legislativ a atras atenția, în avizul său consultativ, că proiectul de modificare a Legii offshore conține o prevedere care riscă să contravină Constituției. Draftul a mai primit aviz de la Comisia Juridică a Senatului, în care se recomandă să se țină cont de observațiile Consiliului Legislativ.
CITEȘTE ȘI Premierul Ciucă i-a cerut noului șef ANAF, Lucian Heiuș, să strângă mai mulți bani pentru a asigura "finanțarea măsurilor economice și sociale"În baza procedurii de urgență, parlamentarii pot depune amendamente la proiectul de lege până pe 11 mai, iar Comisiile senatoriale sesizate în fond (de Buget și Energie) au deadline de elaborare și depunere a raportului pentru plen pe 17 mai.
OMV Petrom a condiționat adoptarea deciziei finale de investiție în proiectul de exploatare de gaze naturale offshore Neptun Deep din Marea Neagră, la care compania este partener egal cu producătorul român de stat Romgaz, de modificarea Legii offshore.
CITEȘTE ȘI Fără restricții în Grecia. Românii vor putea merge în vacanță doar cu buletinul. Ce se va întâmpla cu cozile de la VamăLa rândul său, Black Sea Oil&Gas (BSOG), operatorul și principalul concesionar al proiectului offshore Midia, unde debutul producției este așteptat la jumătatea anului, a atenționat cu demararea unei proceduri de arbitraj internațional împotriva României în cazul nemodificării legii.
"Evaluarea proiectului noii legi offshore ne arată că aceasta nu elimină taxa pe veniturile suplimentare care a blocat proiectele offshore din platoul continental românesc al Mării Negre în ultimii patru ani. BSOG este de părere că actualul proiect de modificare a legii offshore lasă deschisă posibilitatea de a continua demersurile pentru arbitraj", a declarat recent, pentru Profit.ro, CEO-ul BSOG Mark Beacom.