Grampet Group anunță finalizarea și începerea testelor pentru cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa, în urma unei investiții de 10 milioane de euro.
Situat la Dornești (județul Suceava), la frontiera cu Ucraina, noul complex dedicat transbordării produselor agricole marchează un nou capitol în eforturile Grupului Grampet de a moderniza și eficientiza infrastructura feroviară din regiune și de a sprijini reconstrucția Ucrainei.
"România are un rol major în funcționarea culoarelor de solidaritate create de țările membre UE pentru a facilita transportul mărfurilor provenite din Ucraina. După declanșarea războiului, operatorii feroviari din cadrul Grampet Group au contribuit substanțial la fluidizarea traficului și reactivarea coridoarelor principale pe axa Nord-Sud, asigurând transportul a peste 1,5 milioane de tone de mărfuri în relația cu Ucraina. Noul complex de la Dornești va permite transportul a 240.000 de tone de cereale și produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanța.
CITEȘTE ȘI Românii de la Prime Batteries și grupul suedez al "regelui eolienelor" au lansat cea mai mare capacitate de stocare de energie electrică în baterii din RomâniaAceastă investiție de 10 milioane de euro reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care ni l-am asumat în urmă cu 25 de ani de a contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar din România și de a ne conecta la regiune. Este o realizare remarcabilă pentru Grampet, dar și pentru România, și dorim să mulțumim partenerilor noștri ucraineni și tuturor celor care au fost implicați în finalizarea proiectului", a declarat Gruia Stoica, președintele Grampet Group.
Terminalul de la Dornești, primul operat de Grup Feroviar Român și al cincilea de Grampet Group, este proiectat să funcționeze permanent.
Cu o capacitate maximă proiectată de 3 milioane de tone, complexul este dotat cu o stație de încărcare a vagoanelor (128 metri lungime) și una de descărcare (120 metri lungime), ce permit încărcarea/descărcarea simultană a opt vagoane. Dotările sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime și fluviale, ceea ce face posibil transportul produselor fără pierderi de calitate și la capacitate maximă, respectiv 500 de tone pe oră.
Cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa va fi inaugurat imediat după finalizarea perioadei de testare.
Grupul de companii Grampet include și Grup Feroviar Român (GFR), cel mai mare operator privat feroviar din România.