Volkswagen a fost pentru o vreme cea mai vândută marcă din China, însă poziția de lider i-a fost luată între timp de chinezi. Asaltul tehnologiei dezvoltate de mărcile locale cu ajutorul indiscutabil al mărcilor europene i-a determinat acum pe cei de la VW să încerce o metodă similară.
Volkswagen folosește psihologia inversă în lupta contra companiilor chineze, am putea spune, având în vedere că marca germană și-a dezvoltat în China un centru puternic în care colaborează cu cei mai buni parteneri locali și în care dezvoltă mașini „În China, pentru China”, așa cum sună și noul slogan al mărcii.
După ce s-a lovut de scăderea vânzărilor pe toate segmentele de propulsie, dar mai ales cu o prăbușire a vânzărilor electrice, Volkswagen va prezenta la Salonul Auto Shanghai trei concepte, fiecare dintre ele fiind dezvoltat cu unul dintre partenerii locali chinezi.
Mașinile sunt toate din categoria NEV adică New Energy Vehicle, o denumire inventată și folosită doar în China, de autoritățile chineze, și care înglobează propulsiile cu baterii pe bază de încărcare la priză, adică full-electric și plug-in hybrid.

Primul model va fi un „notchback” cu motor exclusiv electric, creat împreună cu cei de la FAW, al doilea model va fi un SUV de segment B, echipat cu range-extender, adică motor cu combustie care nu acționează roțile, ci doar încarcă bateria. Acesta a fost creat împreună cu SAIC. Al treilea model a fost dezvoltat împreună cu partenerii de la JAC Motors, cu care formează VW Anhui.
Toate cele trei concepte, care s-au bucurat de un timp de dezvoltare redus cu 30%, datorită proceselor împrumutate de la chinezi, vor fi lansate în versiuni de serie în 2026, având ca principală țintă creșterea vânzărilor VW în China. În total, VW spune că va lansa 20 de modele noi până în 2027.

„Avem tot ce este necesar pentru a avea succes: timpi de dezvoltare mai scurți, parteneri puternici, dezvoltare locală sofisticată, producție și infrastructură, precum și produsele și inovațiile potrivite pentru clienții noștri chinezi. Exact asta vom demonstra cu mașinile noastre concept aproape de producție din Shanghai”, spune Thomas Schäfer, CEO al mărcii Volkswagen.
Designerul-șef al mărcii Volkswagen, Andreas Mindt, vorbește despre soluția pe care se bazează compania pentru a reveni în atenția clienților chinezi: „Am adaptat valorile noastre de design europene consacrate – stabilitate, simpatie și „sosul secret” – la piața chineză.
Rezultatul este o filozofie de design care onorează moștenirea mărcii noastre, reflectând în același timp dorințele și așteptările unei noi generații de clienți din China”.
Salonul Auto Shanghai a debutat în 1985 și are loc la fiecare doi ani, alternativ cu Auto China din Beijing, după sistemul saloanelor europene din Paris și Munchen (fost Frankfurt). După numărul de participanți, vizitatori și suprafețe alocate, sunt cele mai mari saloane auto din lume.
Anul acesta, Salonul Auto Shanghai se desfășoară în perioada 23 aprilie - 2 mai, primele două zile fiind rezervate jurnaliștilor.