Producătorul suedez de automobile electrice Volvo, deținut de holdingul chinez Geely, a încheiat o lună octombrie de succes, cu creștere moderată la nivel global, dar cu un avans puternic în Europa, cu ajutorul mașinilor electrice și PHEV.
Volvo Cars a raportat vânzări globale de 61.686 de mașini în luna octombrie, un volum în creștere cu 3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru constructor nu este o surpriză, dar pentru scepticii pieței de mașini electrice ar putea fi faptul că această creștere a vânzărilor a fost susținută în primul rând de performanța puternică a modelelor electrice și plug-in hybrid în Europa.
Este doar o jumătate de veste bună, pentru Volvo, deoarece vânzările din SUA și China au continuată să scadă, dar segmentele electrificate au avut și pe aceste piețe rezultate destul de performante.
Vânzările de mașini electrificate ale Volvo (complet electrice și hibride plug-in) au crescut cu 40% față de aceeași perioadă a anului trecut și au reprezentat 48% din totalul mașinilor vândute în octombrie. Ponderea mașinilor complet electrice a constituit 22% din totalul mașinilor vândute în această lună, iar creșterea globală a segmentului pur electric a fost de 28%, un rezultat care arată că cererea de astfel de mașini nu s-a epuizat, ci dimpotrivă, revine, dacă mașinile propuse de constructori sunt conform așteptărilor.
Pe regiuni, situația cea mai bună a fost în Europa, unde vânzările au crescut cu 21% pe ansamblu, la 30.167 unități, din care 9.830 au fost complet electrice având un avans puternic, de 40%, iar 10.146 au fost PHEV, cu 52% mai multe decât în urmă cu un an. Singurul segment cu scăderi a fost cel mild-hybrid, care acoperă aproximativ o treime din vânzări: 10.191 unități, cu -9% mai puține.
În China, situația n-a generat atât de mult entuziasm pentru Volvo, dar numai din cauza scăderilor pe segmentul mild-hybrid, care este cel mai consistent pe această piață, pentru constructorul suedez. Cu 12.066 unități în octombrie, scăderea a fost de 13%, suficient de mare încât să genereze un declin de 10 procente pe total vânzări, având în vedere că electricele au reprezentat doar 241 unități, cu 2% mai multe, iar cele PHEV au însumat 1195 unități, cu 29% mai multe.
CITEȘTE ȘI Dacia vinde mai mult, dar are un nou declin pe cea mai mare piață a mărcii. Spring a dispărut complet din peisaj În SUA situația a fost și mai dramatică, pentru că aici piața de mașini electrice are o direcție descrescătoare, volumul vândut fiind de numai 571 unități, cu 54% mai puține decât în urmă cu un an. La polul opus au fost mașinile PHEV, care prind teren în această țară. În total, Volvo a vândut 3003 unități, cu 67% mai multe. Pe segmentul mild-hybrid, de asemenea o scădere mare, de -30%, respectiv 5.786 unități, a determinat rezultatul total: -17%, cu 9.360 vehicule vândute.
Vânzările totale ale Volvo, pentru perioada ianuarie-octombrie, s-au ridicat la 622.608 mașini la nivel global, o creștere de 9% față de aceeași perioadă din 2023.
Creșterea pe segmentul electrificat a fost de 34%, la un volum ce reprezintă aproximativ o treime din total, dintre acestea 146.991 fiind complet electrice, ceea ce înseamnă că au avut un avans de 61% în acest an, adică exact rezultatul care contează. PHEV a crescut cu numai 13% pe cele 10 luni (139.653 unități), iar segmentul cel mai consistent, mild-hybrid, a scăzut cu 5 procente, la 335.964 unități.
CITEȘTE ȘI Un tren cu trei vagoane a luat foc și a ars complet într-o gară din suburbiile Berlinului VIDEOVolvo XC60 a rămas cel mai bine vândut model al mărcii, cu un total de 19.846 de mașini (2023: 20.212), urmat de XC40/EX40, cu vânzări totale de 14.088 de mașini (2023: 17.022) și XC90 de 8.517 mașini (2023: 7.961).