Măsurile de reducere a numărului de angajați din uzinele VW din Germania au nevoie de condiții speciale, pentru a putea ieși din cadrul Contractului Colectiv de Muncă, care garantează locurile de muncă ale angajaților. Din acest motiv, compania germană a decis să rezilieze documentul colectiv și să notifice sindicatele.
Confederația sindicală IG Metall, la care sunt afiliate sindicatele din uzinele Volkswagen Germania, a primit notificarea din partea constructorului auto privind rezilierea Contractului Colectiv de Muncă, fiind invocate motive operaționale. Gestul este unul istoric și are toate șansele să declanșeze un conflict de muncă extrem de serios pentru compania germană.
„Un atac fără precedent asupra acordului colectiv comun, istoric”, au transmis șefii IG Metall, considerat cel mai puternic sindicat din Germania. Și președinta Consiliului Întreprinderii a avut un dscurs asemănător la adresa managementului VW: „Ne vom apăra cu înverșunare împotriva acestui atac istoric asupra locurilor de muncă noastre. Nu vor exista concedieri la noi din motive operaționale”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit legislației, conducerea companiei și sindicatele au la dispoziție un interval de șase luni pentru a semna un nou contract colectiv, iar acesta ar trebui să fie suportul viitoarelor închideri de fabrici sau concedieri gândite de Volkswagen. Estimările vorbesc despre jumătatea anului 2025, ca termen pentru posibile închideri sau desființări de locuri de muncă.
Șeful de Resurse Umane al VW, Gunnar Kilian, a transmis un mesaj de calmare a situației, spunând că urmează o perioadă de negocieri. „Această perioadă ne oferă oportunitatea de a lucra cu reprezentanții angajaților pentru a găsi soluții cu privire la modul în care putem face Volkswgen competitiv”.
Șefii mărcii Volkswagen, împreună cu CEO-ul companiei VW AG, au declarat că este nevoie de o restructurare a companiei, conform planului elaborat anterior, prin care să fie reduse costurile, volumul producției și numărul de angajați, deoarece piața auto din Europa s-a redus substanțial. În condițiile în care VW are o cotă de piață de circa 25%, ceea ce corespunde unui număr de 500.000 de automobile anual, producția din două fabrici medii, trebuie să dispară. Într-una dintre întâlnirile managementului cu angajații, s-a vehiculat ideea închiderii unei fabrici de automobile și a uneia de componente, ambele din Germania, fără să fie nominalizate unitățile vizate.
Din punct de vedere financiar, marca VW trebuie să-și ajusteze profitul operațional, deoarece valoarea marjei a scăzut sub 3% în acest an. Ținta pe termen scurt este de 6,5%, iar pe termen lung de peste 8%.