Mașina națională a românilor, Dacia Logan, se pregătește de un sfârșit glorios. „Se lucrează la noua generație Sandero, pentru Logan nu s-a luat o decizie”

Mașina națională a românilor, Dacia Logan, se pregătește de un sfârșit glorios. „Se lucrează la noua generație Sandero, pentru Logan nu s-a luat o decizie”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris miercuri, 16:02

Dacia Logan reprezintă istoria modernă a mărcii Dacia, fiind primul model produs de Renault la Mioveni, de la zero, după preluarea companiei românești. După 20 de ani, piețele acestui model s-au restrâns, iar vânzările s-au diminuat treptat, ceea ce pare să conducă spre finalul vieții lui Logan.

Dacia Logan a fost scos de pe piețele occidentale încă din 2020, odată cu lansarea actualei generații. Motivul a fost unul foarte clar: europenii nu mai doresc de foarte multă vreme sedanuri mici, de clasă B, iar succesul lui Logan pe aceste piețe a fost unui ca un foc de paie. Piețele lui Logan s-au restrâns puțin câte puțin, astfel că în UE, în acest moment, se mai vinde doar în România și Bulgaria, insuficient pentru ca acest model să mai fie promovat cu bugete de marketing suficiente. Alte câteva piețe, cum este Maroc sau Turcia (unde se vinde sub sigla Renault), reușesc să țină în viață Logan. Acesta este și motivul pentru care sedanul care cândva a dat startul ideii de „mașina de 5000 de dolari” să nu-și mai găsească locul în procesele de dezvoltare de noi modele, la Dacia.

Urmărește-ne și pe Google News

Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania
Mașina națională a românilor, Dacia Logan, se pregătește de un sfârșit glorios. „Se lucrează la noua generație Sandero, pentru Logan nu s-a luat o decizie”

Mihai Bordeanu, directorul Dacia România, a lăsat de înțeles, cu ocazia prezentării ediției limitate „Logan XX”: „Se lucrează la următoarea generație a lui Sandero. Se lucrează și la un facelift major pentru Logan, la sfârșitul anului viitor. Nu s-a luat încă decizia dacă e ultima generație. Vom mai vinde Logan cel puțin șase ani”.

Având în vedere că lansarea unei noi generații ar trebui să aibă loc în 2027 – 2028, faptul că în acest moment se lucrează la viitorul Sandero este absolut normal, dar dacă pentru Logan nu s-a luat încă o decizie și nu este deja în lucru o nouă generație, asta arată destul de clar că jocurile au fost făcute, iar viitorul sedanului Logan este tot mai scurt. În aceste condiții, cei șase ani de vânzări, despre care a vorbit directorul Bordeanu, vor fi acoperiți de actuala generație, care ar putea să mai susțină suficiente vânzări în România și Maroc, în special, în timp ce pentru piața din Turcia modelul va fi produs local, în fabrica din Bursa.

Mașina națională a românilor, Dacia Logan, se pregătește de un sfârșit glorios. „Se lucrează la noua generație Sandero, pentru Logan nu s-a luat o decizie”

Logan și toate derivatele sale, sub cele două branduri, Dacia și Renault, s-a vândut în 2023 în 56.000 de exemplare, în toată lumea. În Europa, volumul a fost însă mult mai mic: 14.000 de exemplare, majoritatea înmatriculate în România. Anul acesta, vânzările au continuat să scadă: până la jumătatea anului, în toată lumea, sub cele două branduri, s-au vândut 26.000 de unități Logan, iar în Europa (sub marca Dacia), volumul a rămas aproximativ la fel, 10.000 de unități. Cu aceste cifre, este neeconomic pentru Dacia să mai investească bani în dezvoltarea și marketingul unei noi generații.

Mașina națională a românilor, Dacia Logan, se pregătește de un sfârșit glorios. „Se lucrează la noua generație Sandero, pentru Logan nu s-a luat o decizie”
FOTO EuroNCAP face ravagii: Jeep Avenger, mai nesigur decât Dacia Duster. Renault ia 4 stele cu Symbioz și Captur CITEȘTE ȘI FOTO EuroNCAP face ravagii: Jeep Avenger, mai nesigur decât Dacia Duster. Renault ia 4 stele cu Symbioz și Captur

În același timp, Mihai Bordeanu a confirmat informația publicată de Profit.ro, potrivit căreia SUV-ul Bigster, care va avea premiera la Paris, va intra în producție doar în decembrie, până atunci fiind programată creșterea producției pentru noul Duster, care încă este în calendarul de lansare. În plus, fabrica de la Mioveni a intrat într-o perioadă de scădere a producției Jogger, model care a început deja să se fabrice în Maroc. „Bigster începe producția pe final de an, deocamdată suntem în program de ramp-up la Duster. O parte din Jogger se face încă la noi, o perioadă vom mai păstra o parte din producție”. Directorul Dacia a confirmat și faptul că Sandero Stepway nu se mai produce în România, fabrica fiind concentrată acum pe Duster și Bigster.

Totodată, Mihai Bordeanu a declarat că la finalul lunii septembrie urmează să sosească din China primele exemplare Spring face-lift, care marchează astfel începutul livrărilor acestui model revizuit. În ultimele trei – patru luni de la startul comenzilor, nu au fost prea multe comenzi. „Surprinzător, sunt câteva sute de mașini comandate. Spun surprinzător pentru că nimeni n-a văzut-o”, a spus Bordeanu în discuția cu jurnaliștii prezenți la evenimentul Logan XX. Spring a dispărut pur și simplu din cifrele privind înmatriculările începând din luna iulie, deoarece vechiul model nu se mai livrează, iar noul model încă nu a sosit de la fabrică.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia logan
editie special logan
vanzari logan