Producătorul chinez de vehicule sport-utilitare Jetour intenționează să se lanseze pe unele piețe europene în trimestrul al treilea și își propune să vândă mașini pe o mare parte a continentului până în 2027, a declarat un membru executiv al companiei, potrivit Reuters.
Constructorul auto produce în prezent modele cu motor cu combustie și plug-in hybrid, care nu ar fi supuse tarifelor Uniunii Europene pentru mașinile complet electrice fabricate în China, arată Techrider.ro.

Când a fost întrebat dacă acest lucru a influențat decizia Jetour de a vinde în Europa, Ke a spus că, dacă va avea succes, marca va analiza posibilitatea de a produce mașini în Europa.
„Nu cred că este realist să importăm mereu mașini din China”, a spus Ke.
Unitatea Chery a vândut aproximativ 560.000 de mașini anul trecut, iar președintele mărcii Jetour, Ke Chuandeng, a declarat că vânzările ar trebui să atingă 800.000 de vehicule în acest an.
Ke a declarat că America Latină, Orientul Mijlociu, Rusia și Africa au reprezentat aproximativ 35% din vânzările sale, dar vânzările în străinătate ar trebui să ajungă la 50% din total în câțiva ani.

„Credem că în trei până la cinci ani, piața internațională va fi mai mare sau cel puțin egală cu vânzările noastre pe piața internă”, a declarat Ke pentru Reuters în marja Salonului Auto de la Shanghai.
Jetour produce o serie de SUV-uri urbane și off-road care variază de la aproximativ 10.000 de dolari la peste 50.000 de dolari, precum și un model de camionetă. Compania va lansa primul său model complet electric, T0, până la sfârșitul anului 2026.
În Europa, Jetour se va alătura unei mulțimi din ce în ce mai mari de producători auto chinezi care se luptă pentru o cotă pe o piață competitivă, inclusiv BYD, Xpeng și Nio. Changan, un alt mare producător auto chinez, a lansat luna trecută vânzările în Europa.