Uzinele de automobile din România au înregistrat o creștere a producției în perioada iulie – august, o perioadă în care are loc pauza anuală și pe care companiile o raportează însumat, conform datelor analizate de Profit.ro. Defalcat, pe cele două companii, a fost pentru prima dată când la Craiova au fost fabricate mai multe autovehicule decât la Mioveni.
Dacia a fost în această vară într-o perioadă mai puțin activă, după cum reiese din cifrele privind producția, transmise de ACAROM. Acestea arată că la Mioveni, în uzina Dacia, s-au produs în intervalul iulie – august 31.092 automobile, ceea ce reprezintă o scădere mică, de 4 procente, față de perioada similară din 2023.
În schimb, la Craiova, Ford Otosan a reușit să crească vertiginos producția, ca urmare a accelerării asamblării celor două noi modele Courier, Tourneo și Transit, care se vând foarte bine pe piețele europene, astfel că volumul total a fost de 32.816 unități, cu 24,1% mai multe decât în urmă cu un an, când la Craiova era asamblată doar Puma. Cu acest volum, Ford a depășit în premieră Dacia, în intervalul amintit.
În total, cele două uzine de autovehicule din România, au produs 63.908 autovehicule, cu 8.63 % mai multe decât în intervalul similar din 2023, când erau asamblate 58.829 vehicule.
După primele opt luni ale anului, producția de autovehicule din România a ajuns la 356.475 unități, cu 8,7% mai multe decât în urmă cu un an. Din nefericire, producția la Dacia este în acest moment sub nivelul din 2023, cu -1,7%, în timp ce Ford Otosan a produs 155.385 autovehicule, având un avans de 25,9% față de nivelul din 2023.
Estimările Profit.ro pentru rezultatele finale din acest an ale industriei auto românești vorbesc despre un volum aproximativ similar ce va fi înregistrat la Dacia, comparativ cu anul trecut (aproximativ 320.000 de vehicule), în timp ce la Ford avansul datorat celor două modele noi va duce producția până la 240 – 250.000 de unități. Asta înseamnă că producția cumulată din cele două uzine s-ar putea apropia de 600.000 de vehicule.